جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25317
تعداد نظرات: ۰

جناب آقای مدیرکل، بهبود فضای کسب و کار در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت با انتصاب آشنایان و افراد بی‌تجربه محقق نخواهد شد.     « صدای استان »؛ باوجود فشارهای اقتصادی زیادی که بر مردم تحمیل شده و نارضایتی‌های زیادی که از گران شدن بنزین به‌وجود آمده است انتظار می‌رفت مدیران استان در انجام…

تاریخ انتشار: شنبه ، 7 دی 1398 - 09:25

جناب آقای مدیرکل، بهبود فضای کسب و کار در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت با انتصاب آشنایان و افراد بی‌تجربه محقق نخواهد شد.

 

 

« صدای استان »؛ باوجود فشارهای اقتصادی زیادی که بر مردم تحمیل شده و نارضایتی‌های زیادی که از گران شدن بنزین به‌وجود آمده است انتظار می‌رفت مدیران استان در انجام مسئولیت‌های خویش دو چندان حساس شده و با رویکردی تخصصی منابع موجود را بصورت شایسته‌ای بکار گیرند. اما به نظر می‌آید کماکان مدیران استان ما، فضای اقتصادی جامعه را مانند اتاق خود شیک و لاکچری دیده و به هیچ وجه قصد ندارند در رویکردشان تجدید نظر کرده و تحولی در مجموعه مدیریتی‌شان به وجود بیاورند.

 

خبردار شدیم اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان که انجام وظایف‌شان مستقیما به سفره مردم ارتباط دارد مدیران این اداره را از آموزش و پرورش انتخاب نموده و قصد دارد یکی از بستگان را یک شبه به مدیریت رساند. گرچه این وضعیت در دیگر ادارات استان‌ بوشهر نیز حکمفرما بوده و شاید چیز عجیبی نباشد اما انتصاب مدیران بی‌تجربه در سازمانی تخصصی مثل اداره کل صنعت، معدن و تجارت خسارات بیشماری را به وضعیت معیشتی جامعه وارد خواهد نمود . جناب آقای مدیرکل، بهبود فضای کسب و کار در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت با انتصاب آشنایان و افراد بی‌تجربه محقق نخواهد شد.نظارت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان که به طور مستقیم اقتصاد خانوار را تحت تاثیر قرار خواهد داد یکی از وظایف این اداره می‌باشد که پیش شرط آن بکارگیری مدیران توانمند و متخصص در این حوزه می‌باشد.

 

چگونه می‌خواهید حمایت از حقوق مصرف کنندگان را با این انتصابات محقق سازید؟ مگر اداره صنعت، معدن و تجارت فاقد نیروهای متخصص و توانمند می‌باشد که با دستپاچگی روی به کارکنان آموزش و پرورش و آشنایان آورده‌اید . در شایستگی فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش شکی نیست اما هرکه را بهر کاری ساخته‌اند . آقای مدیرکل آیا این اقدام شما به منزله این نیست که برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی شاغلین بخش‌های مختلف اداره صنعت، معدن و تجارت صورت نگرفته است و شما ناچارا به آموزش و پرورش روی آورده‌اید یا اینکه نیروهای متخصص و شایسته در اداره تحت مدیریتان وجود دارد اما شما توجهی به شایسته گزینی در انتصابات ندارید؟

 

امروز ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی و معدنی در استان بوشهر حال خوبی ندارند و شهرک‌های صنعتی رو به سقوط است . عدم نظارت بر بهره‌برداری صحیح معادن باعث شده محیط زیست استان به تاراج رود. مشکلات کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی تلمبار شده‌اند . برنامه‌ریزی هدایت و حمایت از جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه صنعت، معدن و تجارت به کلی تعطیل شده است. جناب آقای مدیرکل دست به هرکدام از بخشهای زیر مجموعه‌تان می‌گذاریم جز ناتوانی، بی‌کفایتی و عدم برنامه‌ریزی چیز دیگری نمی‌بینیم.
ما معتقدیم مدیریت رویدادهای تجاری، صنعتی و معدنی استان شوخی بردار نبوده و با اقوام و مدیران انتصابی بی‌تجربه محقق نخواهد شد. شما موظف هستید هرچه زودتر فکری به حال اتلاف سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها بالقوه استان نموده و چگونگی بهره‌گیری آنها را با برنامه ریزی دقیق عملیاتی نمایید .

 

 

کارد به استخوان مردم رسیده تا کی باید شاهد آزمون و خطا یاران شما باشند. تنظیم بازار آشفته استان نتیجه مدیریت این اداره می‌باشد که اگر بدین منوال پیش‌ رود نارضایتی مردم قابل پیش‌بینی نبوده و کار دستتان خواهد داد. شما به عنوان مدیرکل این اداره باید برای این وضعیت تاسف بار به‌وجود آمده، خواب شب را بر خود حرام دانسته و مسئولیت حوزه کاریتان به نحو احسن انجام دهید نه با انتصاب مدیران ضعیف و بی‌تجربه نمک بر زخم مردم بپاشید. مدل انتصاب و ارتقا مدیران این اداره دچار مشکل است که به تبع آن بر کارایی و اثربخشی اداره مذکور لطمه خواهد زد. دود این بی‌توجهی و انتصابات نابخردانه به چشم مردم خواهد رفت و در صورت ادامه این روند در آینده ارتباط این رویکرد غیرعقلانی با قیمت کالاها و خدمات در بازار استان را برای مردم شرح داده و بیان خواهیم‌نمود این انتصابات تا چه حد بر تنظیم بازار استان تاثیر سو گذاشته است.

 

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا