شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25146
تعداد نظرات: ۰

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر: ۹۸ درصد داوطلبان در استان بوشهر در هیئت‌های اجرایی تأیید صلاحیت شدند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 27 آذر 1398 - 10:53

 ۹۸ درصد داوطلبان استان بوشهر در هیئت‌های اجرایی تأییدصلاحیت شدندخسرو دهقانی صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در استان بوشهر در چهار حوزه انتخابیه در مجموع ۱۹۶ داوطلب ثبت‌نام کردند که پس از انصراف ۸ داوطلب، بررسی صلاحیت ۱۸۸ داوطلب توسط هیئت‌های اجرایی در چهار حوزه به پایان رسید.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۸۸ داوطلب، ۱۸۴ داوطلب تأیید صلاحیت شده و صلاحیت ۴ داوطلب نیز مورد تأیید قرار نگرفت.

دهقانی اظهار داشت: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که از ۱۷ آذرماه به مدت ۱۰ روز در هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه شروع‌شده بود روز سه‌شنبه ۲۶ آذر به پایان رسید.

در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم یک نفر تأیید صلاحیت نشد

دهقانی با بیان اینکه در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم یک نفر تأیید صلاحیت نشد یادآور شد: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم از ۶۶ داوطلب ۴ نفر انصراف دادند و از ۶۲ داوطلب که صلاحیت آن‌ها موردبررسی قرار گرفت، ۶۱ داوطلب تأیید صلاحیت شدند.

تمامی داوطلبان در حوزه دشتی و تنگستان تأیید شدند

وی با بیان اینکه تمامی داوطلبان در حوزه دشتی و تنگستان تأیید شدند افزود: در حوزه دشتی و تنگستان از مجموع ۳۶ داوطلب، صلاحیت تمامی ۳۶ داوطلب مورد تأیید قرار گرفت.

در حوزه دشتستان همه داوطلبان تأیید شدند

دهقانی با بیان اینکه در حوزه دشتستان همه داوطلبان تأیید شدند بیان کرد: در حوزه دشتستان نیز از مجموع ۴۹ داوطلب یک داوطلب انصراف داد و همه ۴۸ داوطلبی که صلاحیت آن‌ها توسط هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه بررسی شد، مورد تأیید قرار گرفتند.

سه نفر از داوطلبان حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه تأیید نشدند

وی با بیان اینکه سه نفر از داوطلبان حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه تأیید نشدند ابراز داشت: در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز از مجموع ۴۵ داوطلب ثبت‌نام‌شده ۳ داوطلب انصراف داده و از ۴۲ داوطلبی که صلاحیت آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت، ۳۹ داوطلب تأیید صلاحیت شدند.

دهقانی گفت: به استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس، شورای اسلامی مراتب رد صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی روز چهارشنبه ۲۷ آذر توسط فرمانداران مرکز حوزه انتخابیه به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده ۴ روز از تاریخ ۲۸ آذر تا اول دی‌ماه فرصت دارند تا شکایت خود را مبنی بر رد صلاحیت به استناد ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به هیئت نظارت استان اعلام کنند.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: به این ترتیب در مجموع، صلاحیت حدود ۹۸ درصد داوطلبان در استان توسط هیئت‌های اجرایی مورد تأیید قرارگرفته است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا