پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25104
تعداد نظرات: ۰

رییس قوه قضاییه از عملکرد کارگروه ویژه رسیدگی به وضع بازداشتی‌های حوادث اخیر تقدیر کرد. به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رییسی در جلسه مسئولان قضایی اظهار کرد: از اعضا و مدیریت پیگیری مسایل قضایی و وضعیت بازداشتی های اغتشاشات اخیر، معاون اول قوه قضاییه، دادستان کل کشور و همه عزیزانی که در این حوزه فعال بودند،…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 آذر 1398 - 14:46

رییس قوه قضاییه از عملکرد کارگروه ویژه رسیدگی به وضع بازداشتی‌های حوادث اخیر تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رییسی در جلسه مسئولان قضایی اظهار کرد: از اعضا و مدیریت پیگیری مسایل قضایی و وضعیت بازداشتی های اغتشاشات اخیر، معاون اول قوه قضاییه، دادستان کل کشور و همه عزیزانی که در این حوزه فعال بودند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: دادستان‌های محترم در تهران و در شهرستان‌ها وضعیت بازداشتی‌ها را روشن کنند. تلاش خوبی در این جهت انجام دادند که جا دارد هم تقدیر کنم و هم تاکید کنم تا حصول نتیجه نهایی کار را دنبال کنند.

رییسی در بخش دیگری از این جلسه با تاکید بر اینکه یکی از حقوق مهم برای مردم حق زیستن در یک محیط سالم با هوای سالم است، گفت: این چند روز مساله‌ای برای تهران درباره هوای ناسالم است و طبیعتا پیگیری جدی مسئولان مربوطه را می‌طلبد. من در جلسه قبل و جلسات گذشته اشاره کردم سخن از مچ گیری نیست؛ سخن از ضرورت پاسخگویی است و هر کس در هر بخشی که مسئولیت دارد باید نسبت به وضعیت هوای ناسالم پاسخگو باشد.

وی افزود: فقط موضوع هوا نیست بلکه سازمان محیط زیست و شهرداری‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند. دستگاه‌های نظارتی و دادستان‌های ما باید کار را دنبال کنند.

رییس دستگاه قضا یادآور شد: وضعیت زیست محیطی که در اهواز ایجاد شده وضعیتی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد. وضعیتی است که به دنبال خدمات ارزشمندی که از ناحیه ملت و مردم عزیز و دولت در رابطه با زلزله زدگان در تبریز انجام شد و ضرورت تداوم این اقدامات را نسبت به مردم آن منطقه با توجه به سرمای آن منطقه می طلبد. اینها مثال هایی است که عرض می کنم.

وی با تاکید بر اینکه مساله حقوق عامه یک مساله بسیار مهم و محوری است، گفت: هم همه مسئولان باید نسبت به حقوق مردم همت کنند و هم دستگاه‌های مسئول و دادستان کل و دستگاه بازرسی باید آن را پیگیری کنند و باز هم تاکید می کنم مساله ضرورت پاسخگویی در این میدان است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا