شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25098
تعداد نظرات: ۰

به گزارش “ورزش‌سه”، ماجرای آندره آ استراماچونی و قهر او از استقلال چند روزی است فضای فوتبال را تحت تاثیر قرار داده است. این مربی ایتالیایی بعد از ترک ایران مسئولان ورزشی و سیاسی کشور را به تکاپو انداخته که بتوانند ۱۶۰ هزار یورو ازطلبش را به حساب اروپایی اش واریز کنند؛ اتفاقی که تا…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 آذر 1398 - 14:31

به گزارش “ورزش‌سه”، ماجرای آندره آ استراماچونی و قهر او از استقلال چند روزی است فضای فوتبال را تحت تاثیر قرار داده است. این مربی ایتالیایی بعد از ترک ایران مسئولان ورزشی و سیاسی کشور را به تکاپو انداخته که بتوانند ۱۶۰ هزار یورو ازطلبش را به حساب اروپایی اش واریز کنند؛ اتفاقی که تا این لحظه رخ نداده و مشخص نیست در روزهای آینده هم بیفتد.

در این شرایط اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا راهی برای واریز پول استراماچونی به حساب اروپایی او در رم وجود دارد یا نه؛ برای پیگیری ماجرا با سیامک قاسمی کارشناس اقتصادی همکلام شدیم تا از چگونگی روند انتقال پول و مسائل قانونی این ماجرا باخبر شویم.

این کارشناس اقتصادی که علاقه زیادی به فوتبال هم دارد و خود را استقلالی توصیف می کند در این خصوص به خبرنگار “ورزش سه” گفت: شبکه بانکی ایران با توجه به اینکه عضو FATF نیست، امکان نقل و انتقال پول به شبکه بانکی اروپا را ندارد. اینکه بانک سپه در رم باشد یا تهران هم فرقی ندارد. بانک سپه در شهر رم ایتالیا هم از شبکه بانکی ایران پیروی می کند و حتی از آن بانک نیز امکان واریز پول به حساب اروپایی استراماچونی نیست.

وی ادامه داد: مسئولان ایرانی می گویند ما پول را نقدا به سفارت ایران در ایتالیا رساندیم تا آنها در بانک سپه رم بگذارند و استراماچونی بتواند برداشت کند. این موضوع اما تبعات قانونی در اروپا برای مربی ایتالیایی دارد. یک راه این است که استراماچونی پول را نقدا برداشت کند و خودش در بانک به حساب اروپایی اش واریز کند که این موضوع برایش مشکل ساز می شود. راه دیگر این است که او حسابی در بانک سپه رم باز کند و از آن برای امور روزمره خرج کند که با توجه به حجم بالای پول منطقی نیست.

سیامک قاسمی در پاسخ به این پرسش که اگر استراماچونی پول را برداشت کند و شخصا به حساب اروپایی اش بریزد، چه اتفاقی برای او می افتد، تاکید کرد: با توجه به حجم بالای پول اگر استراماچونی خودش پول را برداشت کند و به حسابش بریزد، متهم به پولشویی می شود. با توجه به بلاک مارکت و بازار سیاه کار و برخوردهایی که مسئولان ایتالیایی با آنها می کند، جابه جایی این پول برای او دردسرساز می شود. به همین خاطر او اصرار دارد پول به روشی درست به حسابش برود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا راهکاری در این شرایط وجود دارد یا نه، خاطرنشان کرد: تنها راه این است که استراماچونی انعطاف به خرج بدهد و در یک کشور ثالث که استانداردهای بانکی اروپا را رعایت می کند و با ایران نیز مراوده می کند حساب باز کند. مثلا در ترکیه یا قبرس حساب باز کند و این پول از سوی باشگاه به آن حساب برود.

وی ادامه داد: حتی اگر در ترکیه هم او حساب باز کند و پول به حسابش برود، آنوقت باید اسناد و مدارکی ارائه دهد تا بتواند پول را به حساب اروپایی اش انتقال بدهد.

کارشناس مطرح اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا سفارت ایران در ایتالیا نمی تواند مشکل را حل کند، گفت: حساب های سفارت ایران در ایتالیا نیز احتمالا در بانک سپه رم است و آنها هم از شبکه بانکی ایران پیروی می کنند. بعید است بتوانند کاری در این خصوص انجام بدهند.

قاسمی در پایان افزود: این مشکلات در آینده برای خارجی های بعدی فوتبال هم رخ می دهد. خارجی هایی که به ایران می آیند باید موضوع را بدانند چون همه شان درگیر این مسائل می شوند. مگر آنکه انعطاف به خرج بدهند و در کشور ثالث مثل ترکیه و قبرس حساب باز کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا