پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24906
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در ۸ ماه امسال، واقعه تولد حدود ۱۱ هزار نوزاد در استان بوشهر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸.۴ درصد کاهش یافته است. به گزارش « صدای استان »؛ اسکندر پاسالار بیان کرد: تا پایان آبان امسال ۱۰ هزار و ۹۳۸ ولادت…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 19 آذر 1398 - 12:05

صدای استان : مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در ۸ ماه امسال، واقعه تولد حدود ۱۱ هزار نوزاد در استان بوشهر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸.۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش « صدای استان »؛ اسکندر پاسالار بیان کرد: تا پایان آبان امسال ۱۰ هزار و ۹۳۸ ولادت در استان بوشهر ثبت شده که از این شمار ۷۵ درصد در نقاط شهری بوده است.

وی افزود: نسبت جنسی آمار ثبت تولد در این مدت ۱۱۰ است، یعنی در برابر تولد هر ۱۰۰ دختر، ۱۱۰ پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از کاهش میزان تولد در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حالی که در ۸ ماه نخست پارسال، ۱۳ هزار و ۴۰۹ تولد در استان بوشهر ثبت شده بود آمار امسال نشان دهنده کاهش ۱۸.۴ درصدی میزان تولد در این استان است.

وی بیان کرد: از کل ولادت‌های ثبت شده در ۸ ماه امسال، ۴۴.۴ درصد در ۵ سال اول زندگی زوجین، ۲۹.۷ درصد از ۶ تا ۱۰ سال و ۲۴.۸ درصد بیشتر از ۱۰ سال بوده است.

پاسالار با بیان اینکه میانگین سنی مادران در ولادت‌های ثبت شده در کشور ۲۹.۶ سال و در استان بوشهر ۲۹.۴۸ است، تصریح کرد: بیشترین تولد‌ها در استان، مربوط به مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال است.

وی به آمار چند قلوزایی طی ۸ ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۳۷ واقعه دوقلوزایی و ۳ واقعه سه قلوزایی در استان بوشهر ثبت شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا