سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 24832
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تحقق مطالبات معلولان را در اولویت برنامه‌ها دانست و گفت: در راستای تامین منزل معلولان با هماهنگی‌های انجام شده به‌زودی عملیات ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای معلولان استان بوشهر آغاز می‌شود. به گزارش « صدای استان »؛ مجید خورشیدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان…

تاریخ انتشار: شنبه ، 16 آذر 1398 - 13:15

صدای استان : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تحقق مطالبات معلولان را در اولویت برنامه‌ها دانست و گفت: در راستای تامین منزل معلولان با هماهنگی‌های انجام شده به‌زودی عملیات ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای معلولان استان بوشهر آغاز می‌شود.

به گزارش « صدای استان »؛ مجید خورشیدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان استان بوشهر با بیان اینکه این قشر در بخش‌های مختلف در جامعه اثربخش هستند اظهار داشت: معلولیت نمی‌تواند مانع از پیشرفت و اثرگذاری فرد معلول در جامعه شود چراکه استیون هاوکینگ، فیزیکدان و نظریه‌پرداز برجسته جهان در حالیکه معلول بود توانست در جامعه اثربخش شود.

400 واحد مسکونی برای معلولان استان بوشهر ساخته می‌شود

وی، با بیان اینکه در بخش‌های مختلف معلولان در جامعه اثربخشی خود نشان داده‌اند گفت:هر چند معلولان جامعه کمتر از افراد دیگر است ولی موفقیت‌های کسب شده از سوی معلولان حائز اهمیت است چراکه موفقیت ورزشکاران پاراالمپیکی نسبت به المپیکی قابل توجه است و سال گذشته معلولان استان بوشهر ۱۳ مدال پاراسیایی به ارمغان آوردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه مکتب اسلام به برابری همه افراد جامعه تاکید دارد افزود: اسلام در انزوا قرار دادن  معلولان را نکوهش می‌کند.

خورشیدی  با تاکید بر تغییر نگرش به معلولان در فرهنگ جامعه گفت: به جای دید ترحم نسبت به معلولان باید به نگاه انجام وظیفه به آنها شود چراکه توان‌یابان نیازی به ترحم افراد جامعه ندارند بلکه آنها نسبت به مردم دل می‌سوزانند که چرا همه توانایی‌ها دارند و باید موثر واقع شود.

وی تاکید کرد:وظیفه همه مسئولان این است که جامعه را برای زندگی آسان و شاد و نافع معلولان تسهیل کنند.

خورشیدی فراهم شدن امکانات لازم برای دسترسی معلولان به دریا را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: پیگیری‌های زیادی از طریق شورا و شهرداری بوشهرانجام شده تا دسترسی آن دسته از افرادیکه دارای مشکل حرکتی هستند به آب دریا در شهر بوشهر فراهم شود و قول می‌دهم که طی یکی دو ماه آینده این مهم محقق شود و شاهد دسترسی توان‌یابان به دریا باشیم .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: با تلاش استاندار بوشهر زمینه سازی و تسهیل برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای افراد معلول در استان فراهم شده که امیدوارم به‌زودی در یک زمان بسیار کوتاه اجرایی و تکمیل شود.

در این مراسم ،به مناسبت روزجهانی معلولان، ازمعلولان موفق استان بوشهر تجلیل شد.
منبع:تسنیم


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا