چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 24625
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: استاندار بوشهرگفت: پروژه راه‌آهن شیراز- بوشهر از مطالبات مردم این استان است وسرعت بخشی در روند اجرای این پروژه موجب تزریق امید و نشاط در استان خواهد شد. به گزارش «صدای استان»؛ عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: باتوجه به اینکه…

تاریخ انتشار: شنبه ، 9 آذر 1398 - 11:56

صدای استان: استاندار بوشهرگفت: پروژه راه‌آهن شیراز- بوشهر از مطالبات مردم این استان است وسرعت بخشی در روند اجرای این پروژه موجب تزریق امید و نشاط در استان خواهد شد.

به گزارش «صدای استان»؛ عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: باتوجه به اینکه مقرر است در سال نخست اجرای پروژه راه آهن شیراز- بوشهر چهار میلیون تن بار جابه جا شود و در صورت تکمیل ۲۰۰ کیلومترباقی مانده تا عسلویه اتفاق بزرگی در حوزه توسعه کشور رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: باتوجه به علاقه مردم استان بوشهر به اجرای پروژه راه‌آهن انتظار می‌رود دولت از سایرردیف‌ها به اجرای این پروژه کمک کند چرا که که شتاب این پروژه می‌تواند امید بیشتری در بین مردم استان ایجاد کند.

تکمیل پروژه راه آهن  از مطالبات به حق مردم استان بوشهراست

گراوند اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مدیریتی استان بوشهرتکمیل پروژه‌های نیمه تمام است براین اساس پروژه‌های زیادی تکمیل شده است که بر رضایت مردم تاثیرگذار و نقش مهمی در توسعه استان داشته است.

وی برداشتن گام‌های اساسی در بخش تامین آب پایدار استان بوشهر را از دیگر موفقیت‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: در گذشته تنها ۱۰ درصد آب مورد نیاز استان بوشهر از درون استان تامین می‌شد که با اجرای آب‌شیرین‌کن‌ها امروز ۹۰ هزار مترمکعب آب برای استان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: یکی از تعهدات سفراول دولت به استان بوشهرتکمیل فاضلاب بوشهر بود که با هزینه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان براساس برنامه تا دهه فجر تمام تعهدات دولت در بخش فاضلاب شهر بوشهر منهای جنوب این شهرکه جزو تعهدات این مصوبه نبوده ودر حال انجام مطالعات آن هستیم به پایان می‌رسد.

وی یادآورشد: استان بوشهر از جمله فقیرترین استان کشور در بخش تامین تجهیزات در بخش آب بود که در دولت تدبیر و امید با هزینه کرد ۲۱ میلیارد تومان اعتبار توانستیم تجهیزات مدرن و به روزی را برای این بخش خریداری کنیم.

وی اظهار کرد: استان بوشهر فاقد یک ژنراتور برق اضطراری بود که با تدبیر استان ۱.۵ مگاولت برق خریداری شد و به این صورت تضمینی در حوزه پدافندغیرعامل صورت گرفت.

گراوندگفت: همچنین استانهای معین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی استان بوشهر هزینه کردند و این اقدام توانست آب ۴۰ هزار نفر از جمعیت جنوب شهر بوشهر از حالت نوبت بندی خارج و تلاش می‌شود تا ۲ ماه آینده آب تنگک‌ها نیز از حالت نوبت‌بندی خارج شود.

وی تاکید کرد: هرچند عسلویه به‌عنوان پایتخت انرژی معرفی می‌شود اما بوشهر مرکزپایتخت انرژی کشور است که مردم این استان از ابتدایی ترین نیاز خود محروم بودند و با تلاش دولت تدبیر و امید توانستیم بخشی از مشکل تامین آب این استان رابرطرف کنیم.

وی اضافه کرد: بزرگراه بوشهر- دیربه دلیل شمار تصادف‌ها به‌عنوان جاده مرگ لقب گرفته است در همین راستا برای تکمیل این جاده از محل سفر دوم هیات دولت به استان بوشهر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که از این میزان تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی گفت: باتوجه به اینکه بخشی از این پروژه از سوی قرارگاه خاتم اجرا شده و ۳۵ میلیارد تومان مطالبه دارد انتظار می‌رود این مبلغ از راه تهاتر تامین شود تااعتباری که تخصیص یافته است صرف پرداخت مطالبه نشود  و بتوانیم این جاده را سامان دهیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا