جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24225
تعداد نظرات: ۰

سرانجام پس از سال‌ها که مسئولان بسیاری وعده حذف برخی از خودرو‌ها را در پی انتقاد مردم، استاندارد و پلیس داده بودند ظاهرا این وعده در حال محقق شدن است و قرار است پراید و پژو ۴۰۵ به زودی از چرخه تولید خارج شوند. طبق گفته رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید پژو…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 آبان 1398 - 09:56

سرانجام پس از سال‌ها که مسئولان بسیاری وعده حذف برخی از خودرو‌ها را در پی انتقاد مردم، استاندارد و پلیس داده بودند ظاهرا این وعده در حال محقق شدن است و قرار است پراید و پژو ۴۰۵ به زودی از چرخه تولید خارج شوند.

طبق گفته رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید پژو ۴۰۵ تا پایان سال و همچنین تولید سه مدل پراید به ترتیب در دی‌ماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف خواهد شد.
همچنین به گفته سلیمانی مدیرعامل سایپا، تولید پراید مدل۱۳۲ تا پایان دی‌ماه ۹۸، پراید مدل۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید.
طبق اعلام مدیران خودروساز قرار است تیبا، ساینا و کوییک جایگزین پراید شوند و در مقابل توقف خط تولید پژو ۴۰۵، سمند و پژو پارس جایگزین شوند.
اما با توجه به اقبالی که مشتریان به پراید با توجه به قیمت خرید و هزینه تعمیر و نگهداری آن نشان داده اند درباره قیمت این خودرو در آینده گمانه زنی‌های زیادی صورت گرفته است.
در این باره امیرحسن کاکایی اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت خودرو‌های جایگزین نسبت به پراید بالاتر است اگر تیراژ تولید خودرو‌های جایگزین افزایش یابد می‌توان قیمت آن‌ها را کاهش داد تا جای پراید را پر کنند، اما با شرایط فعلی خودروسازان بعید است این کار اتفاق بیفتد.
این کارشناس صنعت خودرو افزود: با توجه به این شرایط احتمالا قیمت پراید همانند دوره‌ای که پیکان از خط تولید خارج شد موقتا افزایش خواهد یافت.
همچنین سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این باره گفت: خودروی که از تولید خارج می‌شود شاید در مقطعی بسیار کم افزایش قیمت یابد، اما پس از مدتی خریداران به سمت خرید خودرو‌هایی می‌روند که تولید می‌شوند.
وی افزود: با حرکت مردم به سمت خرید خودرو‌های جایگزین طبیعتا قیمت خودرو‌هایی که از خط تولید خارج شدند به مرور به تعادل می‌رسد.
منبع:میزان

تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا