جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 24191
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: باز پرداخت تسهیلات مناطق زلزله زده شهرستان دشتی قسط بندی جدید شده و همه جرایم و دیر کرد این تسهیلات بخشیده شده است. به گزارش «صدای استان»؛ سید کمال‌الدین شهریاری بیان کرد: زلزله ۶.۱ ریشتری ۲۰ فروردین سال ۹۲ بیش از هزار و…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 آبان 1398 - 09:28

صدای استان: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: باز پرداخت تسهیلات مناطق زلزله زده شهرستان دشتی قسط بندی جدید شده و همه جرایم و دیر کرد این تسهیلات بخشیده شده است.

به گزارش «صدای استان»؛ سید کمال‌الدین شهریاری بیان کرد: زلزله ۶.۱ ریشتری ۲۰ فروردین سال ۹۲ بیش از هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را در بخش‌ شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی تخریب کرد.

او ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام بازسازی به ساکنان مناطق زلزله زده برای بازسازی واحد‌های مسکونی پرداخت شد و بنیاد مسکن هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده شنبه و طسوج را بازسازی کرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان افزود: با توجه به افزایش زیربنای ساخت اولیه و افزایش نیافتن سقف تسهیلات، بیشتر خانه‌ها در حد پوشش سقف ساخته و تحویل مردم شد.

به گفته شهریاری، میزان کار‌های باقیمانده  از یک سو و کمی درآمد مردم از سوی دیگر باعث شد بیشتر وام گیرندگان توان بازپرداخت تسهیلات را نداشته باشند و بدهکار بانک مسکن شوند.

او تاکید کرد: پیرو این مشکلات و درخواست‌های مستمر مردمی پیگیری‌هایی از بانک مرکزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مسکن انجام گرفت و در نهایت در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن و رئیس شورای اسلامی و شهردار شُنبه موضوع بررسی،  و مقرر شد با ابلاغ بخشنامه و دستورالعملی به بانک مسکن بوشهر نسبت به حل مشکل مردم زلزله زده اقدام شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه ساکنان بخش شنبه و طسوج که با این مشکل روبه‌رو هستند می‌توانند با مراجعه دوباره به بانک  و پرداخت اصل باقیمانده وام خود، از بخشش جرائم و سود برخوردار شوند و یا  اصل و سود تسهیلات را به مدت ۹ سال قسط بندی جدید کنند که در این صورت هم تمام جرائم تاخیر در مدت ۶ سال گذشته نیز بخشیده می‌شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا