پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23512
تعداد نظرات: ۰

رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: سالانه بیش از ۲ هزار غربالگری برای تشخیص ناهنجاری‌های مادرزادی و بیمارهای قلبی نوزادان و کودکان در کلینیک فوق تخصصی قلب کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر انجام می‌شود.     « صدای استان »؛ دکتر عاطفه اسفندیاری در گفت‌وگو با روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 17 مهر 1398 - 14:03

رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: سالانه بیش از ۲ هزار غربالگری برای تشخیص ناهنجاری‌های مادرزادی و بیمارهای قلبی نوزادان و کودکان در کلینیک فوق تخصصی قلب کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر انجام می‌شود.

 

 

Image result for ‫عاطفه اسفندیاری‬‎« صدای استان »؛ دکتر عاطفه اسفندیاری در گفت‌وگو با روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس گفت: تنها کلینیک فوق تخصصی قلب اطفال استان بوشهر از سال ۱۳۸۰ تاکنون با حضور فوق تخصص قلب کودکان به مراجعین خدمات غربالگری و تشخیصی ارائه می‌دهد.

 

دکتر اسفندیاری با اشاره به خدمات کلینیک فوق تخصصی قلب کودکان افزود: در کلینیک فوق تخصصی قلب اطفال مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر خدماتی نظیر ویزیت کودکان و نوزادان با بیماری‌های قلبی، بررسی ناهنجاری‌های مادر زادی، اکوکاردیوگرافی بیماری‌های قلبی مادرزادی و خدمات درمانی صورت می‌پذیرد.

 

تجهیزات نوین پزشکی برای تشخیص بیماری‌های قلبی

فوق تخصص قلب کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس نیز گفت: در این مرکز دستگاه‌های اکوکاردیوگرافی رنگی و داپلر به‌صورت ثابت و هم به‌صورت سیار در همه بخش‌های مربوط به کودکان و نوزادان وجود دارد.
دکتر عامر یزدان‌پرست گفت: تمامی نوزادان بلافاصله پس از تولد برای بررسی ناهنجاری‌های مادرزادی توسط پزشک مورد غربالگری قرار می‌گیرند.
دکتر یزدان‌پرست افزود: با گسترش روش‌های تشخیصی و درمانی بیماری‌های قلبی مادرزادی در بدو تولد و یا سال‌های کودکی میزان امید به زندگی در این افراد افزایش می‌یابد به‌طوری‌که می‌توانند با مشورت پزشکان متخصص همانند یک فرد عادی به سنین بزرگ‌سالی، ازدواج و حضور مؤثر در اجتماع برسند.
وی ادامه داد: در اکوکاردیوگرافی از امواج صوتی دارای فرکانس بالا برای ایجاد یک تصویر متحرک از قلب استفاده می‌شود که امواج صوتی از طریق یک وسیله دستی به نام پروب به داخل بدن فرستاده می‌شود، این امواج صوتی ساختارها و مایعات موجود در قلب را مرتعش کرده و اکوها را مجدداً دریافت می‌کند و اکوها در مانیتور برای تشخیص به تصاویر تبدیل می‌شوند.

 

نزدیک به ۲۰ سال خدمات بی‌وقفه در کلینیک فوق تخصصی قلب کودکان بوشهر

سرپرستار درمانگاه مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس نیز گفت: اکوکاردیوگرافی رنگی داپلر بیمارستان که به‌منظور تشخیص و بررسی بیماری‌های مادرزادی قلب و عروق در نوزادان، کودکان و نوجوانان استفاده می‌شود که نزدیک به بیست سال خدمات بی‌وقفه به مراجعین خدمات ارائه داده است.

فرخنده غلام‌زاده افزود: با استقرار تجهیزات نوین پزشکی و حضور پزشک فوق تخصص روزانه به ۸ الی ۱۰ بیماری اعزامی از سایر بیمارستان‌های استان نیز خدمات تشخیصی و درمانی ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کلینیک فوق تخصصی قلب اطفال همه‌روزه به‌جز روزهای پنج‌شنبه و روزهای تعطیل با تعرفه دولتی به مراجعین خدمات ارائه می‌دهد اما این خدمات به بیماران اورژانسی یا اعزامی در روزهای تعطیل نیز ارائه می‌شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا