شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23459
تعداد نظرات: ۰

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان بوشهر گفت: ۳۶۰ هزار قطعه پرنده در استان بوشهر علیه «نیوکاسل» واکسیناسیون شدند. به گزارش «صدای استان»؛ یوسف سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی در سطح استان بوشهر اظهار داشت: در سطح استان بوشهر ۲۱۷ واحد فعال…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 15 مهر 1398 - 10:24

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان بوشهر گفت: ۳۶۰ هزار قطعه پرنده در استان بوشهر علیه «نیوکاسل» واکسیناسیون شدند.
به گزارش «صدای استان»؛ یوسف سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی در سطح استان بوشهر اظهار داشت: در سطح استان بوشهر ۲۱۷ واحد فعال در عرصه تولید طیور داریم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین واحدهای طیور استان بوشهر در شهرستان دشتستان قرار دارند اضافه کرد: طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی به مدت سه سال است که در کشور و استان بوشهر اجرا می‌شود و هدف آن ریشه‌کنی بیماری نیوکاسل است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه واکسن نیوکاسل بومی شده است، افزود: شرایط روستایی ما طوری است که واکسن ممکن است مدت زیادی در آب پرندگان باقی بماند و واکسن مقاوم به حرارت ساخته شده است.

وی تصریح کرد: از ۷۰ سال پیش بیماری نیوکاسل وارد کشور ما شد و هدف ما این است که کمترین آسیب را شاهد باشیم و این بیماری را بتوانیم ریشه‌کن کرده و در واحدهای مختلف روستایی و صنعتی این بیماری را کنترل کنیم.

سعادت از ادامه اجرای این طرح تا پایان هفته جاری خبر داد و بیان کرد:‌ این طرح در روستاها در دست اجرا است و در چند روز آینده این طرح به پایان خواهد رسید.

وی با تقدیر از بسیج سازندگی در این طرح، تصریح کرد: این طرح به صورت رایگان در دست اجرا است و در مجموع ۳۶۰ هزار قطعه پرنده در استان بوشهر واکسیناسیون شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا