سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23448
تعداد نظرات: ۰

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طرح رصد کالادر زنجیره تجاری با جدیت تمام در سطح استان در حال اجرا است. به گزارش «صدای استان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالقاسم محمدزاده بیان کرد: دستورالعمل اجرای این طرح با تکیه بر قانون مبارزه با قاچاق…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 15 مهر 1398 - 10:15

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طرح رصد کالادر زنجیره تجاری با جدیت تمام در سطح استان در حال اجرا است.

به گزارش «صدای استان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالقاسم محمدزاده بیان کرد: دستورالعمل اجرای این طرح با تکیه بر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با موضوع شفاف و روان سازی نظام توزیع و مصوبه به هیات محترم وزیران تدوین و ابلاغ شده است.

او افزود: طرح رصد کالا در زنجیره تجاری با اهداف فراهم نمودن امکان رصد و کنترل موجودی کالا‌های اساسی (برنج خارجی، چای خشک خارجی، شکرخام و سفید، روغن خام و نباتی، گوشت قرمز و لاستیک سنگین) و نظارت سیستمی جهت تسهیل جلوگیری از گران فروشی، احتکار و قاچاق کالا و همچنین بهبود، تسهیل و شفاف سازی فعالیت عاملین تجاری و فراهم نمودن امکان اعتبارسنجی و رتبه بندی عادلانه فعالین  اجرا می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: زنجیره تجاری شامل مراحل ورود کالا به زنجیره تجارت از طریق واردات و تولید کالا، انتقال کالا در زنجیره تجاری به وسیله انتقال مالکیت و انتقال مکان و خروج کالا از زنجیره تجاری از طریق مصرف، فروش و اسقاط کالا می‌باشد.

محمدزاده عنوان کرد: اجرای این دستورالعمل برای همه اعضای زنجیره تامین کالا‌های مشمول، فعالان تجاری استان اعم از واردکنندگان و تولید کنندگان، صادرکنندگان، شرکت‌های پخش، عمده فروشان و خرده فروشان ضروری است،

او یادآور شد: فعالان تجاری برحسب مورد می‌بایست برای انجام همه فعالیت‌های تجاری کالا‌های مشمول در سامانه جامع تجارت ثبت نام و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت شناسه کالا اقدام کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: ثبت اطلاعات مکان‌های نگهداری کالا در سامانه جامع انبار‌ها، ثبت اطلاعات تولید، واردات و صادرات کالا، ثبت اطلاعات موجودی اولیه، ورود و خروج کالا و ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا نیز باید از سوی فعالان تجاری انجام شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه فعالین تجاری استان ملزم به اظهار موجودی اولیه کالا‌های مشمول در سامانه جامع انبار‌ها به نشانی سامانه (https://www.nwms.ir) می‌باشند گفت: تولیدکنندگان باید نسبت به اظهار تولید کالا‌هایی که ماده اولیه آن‌ها از کالا‌های مشمول است در سامانه جامع تجارت با صدور رسید کالا‌های تولیدی در سامانه جامع انبار‌ها اقدام کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا