جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23439
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : فرمانده دریابانی استان بوشهر با تاکید بر برخورد قاطع با سوداگران مرگ در دریا گفت: با تلاش نیروی انتظامی و دریابانی استان بوشهر در شش ماه نخست امسال ۹ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد. به گزارش«صدای استان» به نقل از تسنیم؛ سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 14 مهر 1398 - 18:49

صدای استان : فرمانده دریابانی استان بوشهر با تاکید بر برخورد قاطع با سوداگران مرگ در دریا گفت: با تلاش نیروی انتظامی و دریابانی استان بوشهر در شش ماه نخست امسال ۹ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

برخورد قاطع دریابانی بوشهر با سوداگران مرگ / کشف 9 تن مواد مخدر از قاچاقچیان‌ دریایی

به گزارش«صدای استان» به نقل از تسنیم؛ سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته ناجا و  تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: هفته ناجا از ۱۱ مهرماه آغاز شده که در این راستا دریابانی استان بوشهر برنامه‌های ویژه‌ای در این هفته اجراء می‌کند.

وی،از تدوین ۹۸ برنامه در هفته ناجا ویژه دریابانی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۱۷ مهرماه ماه به عنوان مرزبانی، امنیت پایدار و اقتدار اجتماعی نام‌گذاری شده است که ویژه برنامه‌هایی در این روز برگزار می‌شود.

فرمانده دریابانی استان بوشهر از برگزاری رزمایش دریایی، دریابانی استان بوشهر با هماهنگی و همدلی نیروهای مسلح خبر داد و خاطر نشان کرد: در این روز جلسه شورای اداری استان بوشهر در ستاد فرماندهی دریابانی استان بوشهر برگزار می‌شود.

سردار رضایی‌نژاد با بیان اینکه ۲۳ سازمان و دستگاه با مرزبانی همکاری دارند تصریح کرد: مرزنشینان و ساحل نشینان نقش مهم و تاثیرگذاری در همکاری با دریابانی استان بوشهر دارند در راستای تامین امنیت مرز دارند که خدمات آنان درخور سپاس و قدردانی است.

وی رونمایی از تندیس شهید دریابانی استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود:استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرزدریایی با خلیج فارس است  که استقرار تاسیسات مهم  در حوزه نفت، گاز و نیروگاه اتمی جایگاه استان بوشهر را ارتقاء داده است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر  از افزایش تجهیزات ناوگان شناوری خبر داد و بیان کرد: در این هفته شناور جدیدی به ناوگان دریابانی استان بوشهر افزوده می‌شود.

سردار رضایی‌نژاد با بیان اینکه  دریابانی سه راهبرد مورد توجه دارد تصریح کرد: ارتقاء آمادگی، ارتقاء تعاملات درون و برون سازمانی و کاهش آسیب‌پذیری از راهبردهای مهم این نیرو است که بصیرت سیاسی، دشمن ستیزی و دشمن شناسایی فاکتورهای مهم دریابانی است.

وی، از از ابلاغ ‌تشکیل کمیته امنیت دریانوردی خبر داد و گفت: کمیته امنیت دریانوردی و کارویژه مرز در دستور کار دریابانی استان بوشهر قرار دارد که نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در ماموریت‌های دریابانی دارد.

فرمانده دریابانی استان بوشهر از حل مشکلات شناورهای صیادی ۲ زمانه خبر داد و گفت: یکی از مشکلات صیادان بوشهری اجازه تردد نداشتن با شناورهای دارای موتورهای ۲ زمانه در خلیج فارس بود که با پیگیری‌های صورت گرفته شناورهای دارای موتور ۲ زمانه برای مدت سه سال پروانه فعالیت دریافت کنند.

سردار رضایی‌نژاد افزود: انتظار می‌رود صیادانی که دارای شناورهایی با موتورهای ۲ زمانه دارند در مدت تعیین شده نسبت به حل مشکلات این شناورها اقدام کنند.

وی از رونق فعالیت موتور لنج‌های تجاری و سفاری در بنادر استان بوشهر خبر داد و گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه ولی شناورهای تجاری استان فعال هستند و تردد آنها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر با تاکید بر برخورد قاطع با سوداگران مرگ در دریا افزود: با تلاش نیروی انتظامی و دریابانی استان بوشهر در شش ماه نخست امسال ۹ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شده که ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

سردار رضایی‌نژاد از کشف  قاچاق کالا خبر داد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان بوشهر از سوی دریابانی کشف شده که در حوزه کشف لوازم الکترونیکی ۳۳۸ درصد ، خودروهای خارجی۴۳ درصد و سوخت ۷۰ درصد در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی، با اشاره به دستگیری سه سارق مسلح در آب‌های استان بوشهر گفت: ۲ سال پیش ناامنی در آبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر از سوی صیادان و لنج‌داران تجاری گزارش شد که این افراد سرقت مسلحانه در برنامه خود دارند.

فرمانده دریابانی استان بوشهربا اشاره به اینکه با تلاش دریابانی سارقان مسلح دریایی دستگیر شدند تصریح کرد: از سارقان دریایی ضمن کشف سلاح‌های جنگی، سرد و ابزارالات دیگر نسبت به سرقت از موتورلنج‌های صیادی و تجاری اعتراف کردند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا