شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23392
تعداد نظرات: ۰

بعد از جلسه استیضاح شهردار سابق آب‌پخش، ایشان ادعا کردند که استیضاح غیرقانونی بوده و به حکم برکناری خود تمکین ‌نمی کند.   در پی رد شدن مصوبه عزل اعظم صمصامی شهردار آبپخش در هیات تطبیق مصوبات شوراهای شهرستان دشتستان، شورای شهر آبپخش برای شفاف سازی استیضاح مستندات و گزارش را به « صدای استان» …

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 11 مهر 1398 - 15:49

بعد از جلسه استیضاح شهردار سابق آب‌پخش، ایشان ادعا کردند که استیضاح غیرقانونی بوده و به حکم برکناری خود تمکین ‌نمی کند.

 

در پی رد شدن مصوبه عزل اعظم صمصامی شهردار آبپخش در هیات تطبیق مصوبات شوراهای شهرستان دشتستان، شورای شهر آبپخش برای شفاف سازی استیضاح مستندات و گزارش را به « صدای استان»  ارسال کرده است؛

 

بعد از جلسه استیضاح شهردار سابق آب‌پخش، ایشان ادعا کردند که استیضاح غیرقانونی بوده و به حکم برکناری خود تمکین ‌نمی کند. دلیل غیرقانونی بودن این حکم را عدم دریافت به موقع دعوتنامه حضور در جلسه استیضاح و عدم رعایت ماده ۸۳ قانون شوراها عنوان کرده‌اند.
این ادعا از اساس کذب است. شورای شهر مدارکی غیر قابل انکار در دست دارد که ۲۴ ساعت قبل از برگزاری جلسه استیضاح، دعوتنامه توسط یکی از کارکنان شهرداری به دست شهردار سابق رسیده است.
تمامی موارد ذکر شده در ماده ۸۳ قانون شوراها بطور کامل رعایت شده است؛

 

۱- تصویب موارد تذکر به شهردار و تاییدیه هیات تطبیق
۲- ابلاغ کتبی تذکر به شهردار توسط رئیس شورا
۳- ابلاغ کتبی موارد سئوال از شهردار توسط رئیس شورا
۴- تشکیل جلسه طرح سئوال از شهردار
۵- تایید مصوبه طرح سئوال از شهردار توسط هیات تطبیق
۶- ابلاغ مصوبه تائید شده به شهردار
۷- ابلاغ سئوالات استیضاح
۸- دعوتنامه برای شهردار جهت حضور در جلسه استیضاح
۹- مصوبه طرح استیضاح

و همه موارد ذکر شده در ماده ۸۳ قانون شوراها بطور کامل و دقیق رعایت شده که مستندات آن به فرمانداری و سایر مراجع نظارتی ارسال می شود.
هیات تطبیق به صورت کلی مصوبه استیضاح شهردار را مغایر با ماده ۸۳ اعلام کرده است.
مطابق قانون شوراهای اسلامی کشور، شورای شهر آب پخش ده روز مهلت دارد تا اعتراض خود را نسبت به نظریه هیات تطبیق اعلام نماید.

شورای اسلامی شهر آب پخش مطابق با قانون شوراها و مطابق با اراده و خواست عمومی که در نهاد مردمی شورای شهر جاری می باشد؛ آقای مهندس مهرآوران را سرپرست شهرداری معرفی کرده و تمام امور شهرداری بر اساس مدیریت ایشان انجام می شود.
شهردار سابق، هیچ جایگاهی در شهرداری آب پخش ندارد.

شورای اسلامی شهر آب پخش به زودی مستندات بسیار مهمی از دست های پنهان برخی مسئولین که در امور شورای اسلامی شهر آب پخش دخالت می کنند را به نهادهای نظارتی منعکس می نماید.

(شورای اسلامی شهر آب پخش/ ۱۱ مهرماه ۱۳۹۸)


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا