جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23120
تعداد نظرات: ۰

به مناسبت ماه محرم صدایاستانبایکیازخادمین امام حسین گفتگو کرده است.   لطفا خودتان را معرفی کنید؟ وحید صیادی هستم ۳۳ ساله ساکن شهر بوشهر مسئول ایستگاه صلواتی یا موکب حضرت محبان حضرت علی اکبر(ع) می باشم و در شهر بوشهر کارمند جمعیت هلال احمر می باشم.      چطور شد که درصدد افتادید ایستگاه صلواتی(موکب)…

تاریخ انتشار: شنبه ، 16 شهریور 1398 - 12:58

به مناسبت ماه محرم صدایاستانبایکیازخادمین امام حسین گفتگو کرده است.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

وحید صیادی هستم ۳۳ ساله ساکن شهر بوشهر مسئول ایستگاه صلواتی یا موکب حضرت محبان حضرت علی اکبر(ع) می باشم و در شهر بوشهر کارمند جمعیت هلال احمر می باشم.

 

 

 چطور شد که درصدد افتادید ایستگاه صلواتی(موکب) راه اندازی کنید؟

در سال ۱۳۹۵ به اتفاق پسر عمویم مصطفی صیادی که داماد خانواده مون هست توفیق زیارت اربعین بصورت پیاده روی نصیبمان گردید که در مسیر نجف تا کربلا موکب های زیادی دیدم ولی موکبی که در سمت راست مقام امام زمان (عج) بود و پذیرایی های متفاوتی داشت به این فکر افتادیم که ما هم با انواع نوشیدنی و چای پذیرای عراداران اباعبداله الحسین(ع) در شهرمون باشیم ، و کار کوچیکی در راه اهل بیت انجام بدهیم . البته حقیر قبل از راه اندازی موکب به عنوان مسول فرهنگی و تدارکات هیات محبین حضرت رسول(ص) شهرستان بوشهر که اکنون هم هستم خدمت گذاری می کردم و می کنم.

 

 

اولین ایستگاه صلواتی را در کجا راه اندازی کردید؟

اولین ایستگاه صلواتی را سال ۱۳۹۶ در بوشهر خیابان بهشت صادق روبروی گلزار شهداء بنام جوان رعنا اباعبدالله الحسین(ع) حضرت علی اکبر(ع) راه اندازی نمودم و نام آنرا بدلیل جوان بودن خادم های موکب محبان حضرت علی اکبر(ع) برگزیدیم. که بدلیل متفاوت بودن خدمات در موکب ایده ای نو  در شهر بوشهرمحسوب می شد مورد استقبال عمومی مردم قرار گرفت .

 

 آیا به غیراز برپایی ایستگاه صلواتی برنامه های دیگری نیز اجرا می کنید؟

بله ما کنار موکب پذیرایی یک موکب با نیت دردانه امام حسین(ع) حضرت رقیه بنت الحسین(ع) واسه کودکان که کارهای فرهنگی و آموزش مفاهیم دینی و عاشورایی و همچنین مسابقه نقاشی همراه با جایزه و همچنین با همکار جمعیت هلال احمر شهرستان بوشهر اقدام به برپایی ایستگاه سلامت نمودیم .

 

 

 

 هزینه ایستگاه صلواتی به چه طریق تامین می شود؟

هزینه این کار با همکاری هیات امنا موکب و همچنین کمکها و نذورات مردمی تامین میگردد.

 

استقبال مردم را چگونه می بینی ؟ و آیا نذوراتی از مردم به شما می رسد ؟

مردم استقبال گسترده ایی کرده اند که باعث انگیزه بیشتر برای ما و برنامه هایمان شده است .، سال گذشته ایستگاه صلواتی  ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه شد که توسط مردم و هیت امنا موکب جمع آوری گردید.

 

 هدف از برپایی این ایستگاههای صلواتی چیست ؟وآیا اثری هم داشته است؟

هدف ازاین کار فقط این است که دوست دارم نوکری آقا ابا عبداله الحسین (ع) و اهل بیت  کنم تا فرادی قیامت موقع حساب و کتاب من هم یه کاری برای اهل بیت انجام داده باشم .

این ایستگاه صلواتی آثار و برکات زیادی دارد که چند نفر از بیمارانی که حتی دکترها قطع امید کرده بودند با توسل به سید الشهداء شفای کامل بدست آوردند.

 

 

 

 چه تعداد نفراتی در این ایستگاه با شما همکاری می کنند؟

ایستگاه ما از بزرگ و کوچک وحدود ۳۰ نفر می باشد و در حال حاضر بزرگترین ایستگاه صلواتی شهر از نظر خدمات می باشد و هدف این دوستان جزرضای خداوند و اهل بیت که یک افتخار برای خود می دانند، چیزی دیگر نمی باشد.

 

شما جهت پذیرایی و جلوگیری از اختلاط زن و مرد چکار کرده اید ؟

جهت خواهران و برادران جایگاه  مجزا بمنظور تقسیم نذورات اختصاص داده شده است . ضمن اینکه در برخی مواقع نسبت به موقعیت ایستگاه صلواتی این کار سخت می شود  و در مورد پذیرایی باید بگویم  که پذیرایی به شیوه  مسیرنجف تا کربلا می باشد که شامل پذیرایی قهوه به سبک عربی(از آبادان سفارش می دهیم و می آورند) . کاپوچینو ،چای دارچین ، چای هل، چای گل محمدی ، چای آویشن،چای بهارنارنج، چای به ،چای به لیمو، چای سرخ(مکی)، گلاب زعفران ،دم نوش گل گاو زبان  و شربت  و همچنین شام می باشد. و اینکه هرشب از ساعت ۲۱ شروع به پذیرایی و همچنین شام به مردم عزیز می نماییم.

 

 

در پایان چه سخنی دارید؟ جز سلامتی و تعجیل در فرج مولایمان امام زمان (عج) الهم عجل الولیک الفرج


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا