پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23106
تعداد نظرات: ۰

« صدای استان »؛ خبری توسط رییس اتاق بازرگانی در ۱۵ مرداد ماه جاری منتشر شد با این عنوان :”در نشست کمیسیون  ماده یک وزارت صنعت، معدن و تجارت لغو  استثناهای ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی در بندر بوشهر به تصویب رسید.باتوجه به اینکه اشتغال و امرار معاشِ بخش قابلِ توجهی از شهروندان استان به…

تاریخ انتشار: شنبه ، 16 شهریور 1398 - 11:04

« صدای استان »؛ خبری توسط رییس اتاق بازرگانی در ۱۵ مرداد ماه جاری منتشر شد با این عنوان :”در نشست کمیسیون  ماده یک وزارت صنعت، معدن و تجارت لغو  استثناهای ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی در بندر بوشهر به تصویب رسید.باتوجه به اینکه اشتغال و امرار معاشِ بخش قابلِ توجهی از شهروندان استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بازرگانی خارجی و تجارت دریایی وابسته است، رونق یا رکود این فعالیت‌ها نقش Related imageبسزایی در وضعیت معیشت آنان دارد.”

 

 

این خبر آنچنان صحنه تجارت و بازرگانی را تحت تأثیر قرار داد که بسیاری از تجار ، بازرگانان ، حق العملکاران و ترخیص کاران که با رکود گمرک بوشهر و عدم رونق آن دچار مشکل شده بودند و دفاتر بازرگانی خود را تعطیل یا نیمه تعطیل قصد عزیمت به بنادر استانهای مجاور را داشتند کمی صبر کردند تا با اعلام این خبر زودهنگام خونی در رگهای بی جان تجارت بوشهر وارد شود .

 

دو روز بعد و درمورخ ١٧ مرداد  ماه بهروز قره بیگی رییس ستاد نظارت گمرکات خبر را به گونه ی دیگری نقل کرد که  پس از تصویب نهایی توسط دولت محترم، ابلاغ و اجرایی می‌شود.

این در شرایطی بود که اطلاع رسانی رییس اتاق بازرگانی همه چیز را تمام شده اعلام کرده بود . در این اثنی اما تجار ، بازرگانان ، حق العملکاران و ترخیص کاران هر یک تدابیری جهت مواجهه با این تخفیف اندیشیدن و چه بسا ثبت سفارش ها و تسهیلاتی نیز اخذ شد ، شرکتهای تخلیه و بارگیری بندری ، شرکت کارگزاری بندری که هریک سرمایه گذاری جهت تخلیه و بارگیری کالا در بندر نموده اند جهت سبک سازی ترافیک احتمالی کالا تجهیزات ویژه و استراتژیک خود را آماده سازی نموده وهزینه کردند اما در ادامه …

 

 

اعلام مصوبه ای که هنوز قانونی نشده و صرفا یک طرح است باعث شد  تا بسیاری از فعلان اقتصادی گمرکی و شرکتهای مرتبط جذب اعتبار کنند و چه بسا زیر بار تسهیلاتی رفته باشند  تا بتوانند ثبت سفارش کنند .
اینکه تاکنون  هیچ بخش نامه و مصوبه ای اجرایی در گمرک بوشهر ارائه نشده و گمرک خالی است و بندر تجاری بوشهر که از دیرباز قطب تجارت ایران بود هم اکنون دچار رکودی بی سابقه شده است.
رییس محترم اتاق بازرگانی و تیم حاضر با افکار عمومی بازی کرده و یک طرح را به جای مصوبه ای قانونی به صورت خبری پوپولیستی پخش کردند.

اینگونه است که نمونه ی این  اطلاع رسانی های غیر واقع می تواند بسیاری از طرح های و پروژه های تولیدی و صنعتی استان را تحت شعاع قرار دهد.

 

در کنار آن سکوت نمایندگان مجلس علی الخصوص نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در کنار مدیران اقتصادی استانداری بوشهر و شخص استاندار جهت پیگیری طرح مذکور باعث ایجاد شکاف اعتماد بین بخش خصوصی فعال و اثر گذار و بدنه ی اقتصادی دولت شده است .

 

 

حال که همه اقتصاد بندری و رونق آن را در بوشهر فراموش کرده اند، باید آماده موجی از بیکاری در حوزه اشتغال دریا و بندر بوشهر باشند تا جاییکه هر آن به تدبیر !!! مدیران ارشد استانی سرمایه گذاران تجارت دریایی و بندری تجهیزات خود را به جای دیگری برده یا از مدار عملیات بندری خارج نمایند زیرا هزینه نگهداری این تجهیزات بیش از فعالیت موجود است .


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا