شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23080
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: نماینده مردم بوشهر از نحوه در دستور کار قرار گرفتن سوالات نمایندگان از وزرا انتقاد کرد که در پاسخ عضو هیأت رئیسه مجلس روند پیگیری امور صحن علنی را بر معیار آیین‌نامه داخلی عنوان کرد. به گزارش « صدای استان » به نقل از خانه ملت؛ عبدالحمید خدری در نشست علنی نوبت عصر…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 12 شهریور 1398 - 10:07

صدای استان: نماینده مردم بوشهر از نحوه در دستور کار قرار گرفتن سوالات نمایندگان از وزرا انتقاد کرد که در پاسخ عضو هیأت رئیسه مجلس روند پیگیری امور صحن علنی را بر معیار آیین‌نامه داخلی عنوان کرد.

به گزارش « صدای استان » به نقل از خانه ملت؛ عبدالحمید خدری در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۱۱ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری با استناد به بند (۴) ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی قوه مقننه گفت: طبق تبصره (۴) این ماده هیأت رئیسه جهت رعایت حق نمایندگان برای ایفای وظایف نظارتی موظف است ترتیبی اتخاذ کند سوالات نمایندگانی که در مجلس طرح نشده یا تعداد کمتری از آنها در دستور کار قرار گرفته، با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یادآوری اینکه هم اکنون بیش از ۱۰۰ سوال نمایندگان در نوبت صحن قرار دارد، اظهار کرد: این مهم در حالی است که سوال پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در تاریخ ۶ مرداد ۹۸ اعلام وصول شده و هم اکنون در صحن مطرح شده که با عدالت سازگاری ندارد زیرا برخی از نمایندگان یک سال و نیم در نوبت قرار گرفتند.

علی اصغر یوسف نژاد در پاسخ به تذکر نماینده مردم بوشهر گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگانی که کمتر سوال کرده باشند یا سوالی طرح نکرده باشند، در اولویت قرار می‌گیرند بنابراین قانون رعایت شده و طرح سوال حق مسلم پژمانفر بوده زیرا وی حتی از چند سوال دیگر خود نیز منصرف شده است.

عضو هیأت رئیسه قوه مقننه عنوان کرد: بنابراین تخلفی صورت نگرفته و طبق آیین نامه داخلی امور انجام شده است.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا