پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 23066
تعداد نظرات: ۰

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر مناطق کم برخوردار را ویژه‌تر خواهد دید.     به گزارش « صدای استان »؛ غلامحسین حسینی عصر شنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات مدارس آب‌پخش، سعدآباد و شبانکاره اظهار داشت: استفاده بهینه از ظرفیت درآمدهای اختصاصی می‌تواند در…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 10 شهریور 1398 - 09:37

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر مناطق کم برخوردار را ویژه‌تر خواهد دید.

 

 

به گزارش « صدای استان »؛ غلامحسین حسینی عصر شنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات مدارس آب‌پخش، سعدآباد و شبانکاره اظهار داشت: استفاده بهینه از ظرفیت درآمدهای اختصاصی می‌تواند در حل بحران‌های آموزش و پرورش استان کمک خوبی باشد که با برنامه ریزی اصولی باید از این بودجه بالقوه استفاده شود.

آموزش و پرورش استان بوشهر مناطق کم برخوردار را ویژه‌تر خواهد دید

 

وی همچنین تعامل با سازمان‌های مرتبط با آموزش و پرورش را یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان دانست و گفت: مدیران آموزش و پرورش باید مطالبه گر باشند وبا حفظ استقلال ارتباط خود را با نهادهای مسئول تقویت کنند.

حسینی، حرکت به سمت کارآفرینی، اشتغال و کسب و کارهای کوچک را منوط به توسعه مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش دانست و یادآور شد: هنرستان‌های استان باید در این راستا اقدام کنند که انتظار می‌رود هنرستان کشاورزی سعدآباد بتواند در این امر پیشگام باشد.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه کاردانش در استان مغفول مانده است، اضافه کرد: توجه دانش آموزان در هدایت تحصیلی بیشتر به رشته‌های نظری به خصوص رشته تجربی است و رشته کاردانش سهم شایسته و بایسته‌ای در هدایت تحصیلی دانش آموزان ندارد که البته سعی آموزش و پرورش استان بر توسعه رشته‌های کاردانش است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کمبود نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور به یک بحران تبدیل شده است که با رایزنی‌های صورت پذیرفته در مرکز کشور، مجوز جذب نیروی خدماتی در مقیاس محدود گرفته شده است.

 

 

حسینی، باز تولید تفکرات خلاقانه را از وظایف مدیران فعال دانست و تاکید کرد: تقویت فعالیت‌های خلاقانه در بعد ورزشی و پرورشی از ایده‌هایی است که مدیران مدارس باید به آن توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: برق مدارس اگر در قالب الگوی مصرف پیش بینی شده باشد مشکلی برای پرداخت آن برای آموزش و پرورش استان پیش نخواهد آمد.

 

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به آمار بالای قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری امسال از میان دانش آموزان مدارس غیردولتی در خصوص کیفیت مدارس غیردولتی استان، خاطرنشان کرد: نگاه به مدارس غیردولتی در استان تغییر کرده است و این مدارس با توجه به فعالیت‌هایی که دارند از مدارس پرطرفدار هستند ولی متأسفانه در استان بوشهر، کیفیت این گونه مدارس به شدت دچار آسیب شده است.

 

 

در آغاز این نشست رؤسای آموزش و پرورش مناطق آب‌پخش، سعدآباد و شبانکاره و همچنین نمایندگان مدیران مدارس مناطق مزبور در مورد مشکلات، کمبودها و مسائل آموزشی و پرورشی به تشریح ایده‌های خود پرداختند.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا