جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 22837
تعداد نظرات: ۰

هرچه زودتر استاندار بوشهر ستاد اقتصادی را فعال نموده و لحظه به لحظه شاخص‌ها و آمارهای اقتصادی را به مردم گزارش دهد.   « صدای استان »؛ چند وقتی است خبرهای اقتصادی خوبی از استان بوشهر به گوش نمی‌رسد. کاهش ۸ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر و افزایش تورم بوشهر از میانگین کشوری…

تاریخ انتشار: شنبه ، 19 مرداد 1398 - 12:38

هرچه زودتر استاندار بوشهر ستاد اقتصادی را فعال نموده و لحظه به لحظه شاخص‌ها و آمارهای اقتصادی را به مردم گزارش دهد.

 

« صدای استان »؛ چند وقتی است خبرهای اقتصادی خوبی از استان بوشهر به گوش نمی‌رسد. کاهش ۸ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر و افزایش تورم بوشهر از میانگین کشوری دو شاخص بسیار مهمی هستند که بیش از هر چیز رفاه و اشتغال مردم را تحت تاثیر می‌گذارند.مشخص نیست مدیران اقتصادی و ستاد اقتصادی استان به چه کاری مهمتر از اقتصاد مشغول هستند. چرا هیچکس اینها را مورد ارزیابی و پاسخگویی قرار نمی‌دهد.

 

 

استان بوشهر سرشار از ذخایری است که با مدیریت صحیح می‌توان سرمایه‌داران بزرگ را ترغیب به سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی کرد . مگر معظلی بالاتر از بیکاری است که جوانان ما را بیچاره نکرده باشد مگر مشکلی بالاتر از بیکاری فرزندان برای خانواده‌ها وجود دارد.چرا باید نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر به این سرعت تنزل پیدا کند. مگر مدیران اقتصادی ما نمی‌دانند با کاهش مشارکت اقتصادی نرخ اشتغال کاهش یافته و کارگران بیکار می‌شوند.فورا باید مدیران اقتصادی به خط شوند و مورد ارزیابی قرار بگیرند.

 

 

واضح و مشخص است که این وضعیت در استان نشان عدم مدیریت صحیح اقتصادی می‌باشد. این همه ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و غیرانرژی وجود دارد و ما همچنان از قطار مشارکت سرمایه‌گذاری عقب افتاده‌ایم.

جناب استاندار هیچ اقدامی بالاتر از اشتغال‌زایی برای مردم استان نیست حتی اگر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌ها را در استان افتتاح نمایید اگر تاثیری در اشتغال و رونق اقتصادی نداشته باشد در افزایش محبوبیت و عملکرد شما بین مردم تاثیرگذار نخواهد بود.تا وضعیت از این بدتر نشده است بر حوزه اقتصادی تمرکز بگذارید که اگر این اقدام صورت نگیرد واکنش منفی مردم بوشهر را دریافت خواهید کرد.

 

 

چرا تورم استان بوشهر باید از میانگین کشوری بالاتر باشد پیشرفت و توسعه استان پیش‌کش حداقل از خراب شدن وضعیت قبلی جلوگیری نمایید. مقابله با تورم در استان مدیریت قوی را می‌طلبد.مدیرانی که سواد اقتصادی داشته باشند و سازوکار نظارت قوی را دنبال نمایند. نقش مسئولین در اذهان مردم غبارآلود شده و جوانان استان نمی‌پذیرند که با وجود پارس‌جنوبی بیکار در کنج خانه نشسته باشند.

هرچه زودتر استاندار بوشهر ستاد اقتصادی را فعال نموده و لحظه به لحظه شاخص‌ها و آمارهای اقتصادی را به مردم گزارش دهد. تا پایان دولت تدبیر و امید زمانی باقی نمانده و عملکرد مدیران فعلی استان به پای دولت نوشته خواهد شد.

 

 

هفته نامه عصر بوشهر از این شماره به دلیل ضرورت رفع مشکلات اقتصادی استان بخشی از رویکرد خویش را در راستای نقد اقتصادی مدیران استان بوشهر گذاشته و هر هفته کارنامه اقتصادی آنها را بررسی خواهد نمود.قطعا این روال را ادامه خواهیم داد و تا اقدامات تاثیرگذار مسولین این موضوع را رها نخواهیم کرد.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا