جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 22311
تعداد نظرات: ۰

امروز نسل جوان به فرآیند رشد و پیشرفت دکتر سالاری با نگاهی دیگر نگریسته و ایشان را شایسته جایگاه‌های بالاتر می‌بیند.   « صدای استان »- وحید امیر؛ استان بوشهر همانند ذخایر غنی تحت العرضی به لحاظ نیروی انسانی مستعد نیز غنی است . استعدادهایی که به محض فرصت و بستر مناسب بالفعل شده و…

تاریخ انتشار: شنبه ، 15 تیر 1398 - 20:49

امروز نسل جوان به فرآیند رشد و پیشرفت دکتر سالاری با نگاهی دیگر نگریسته و ایشان را شایسته جایگاه‌های بالاتر می‌بیند.

 

« صدای استان »- وحید امیر؛ استان بوشهر همانند ذخایر غنی تحت العرضی به لحاظ نیروی انسانی مستعد نیز غنی است . استعدادهایی که به محض فرصت و بستر مناسب بالفعل شده و در سطح ملی بروز و ظهور یافته‌اند. اما در یک حوزه به شدت عقب مانده و آن فقدان سرمایه مدیریتی کلان است. سرمایه مدیریتی که می‌توانست با وجود ذخایر فراوان مادی حق استان بوشهر را از پایتخت نشینان بگیرد و بستری مناسب جهت توسعه و پیشرفت استان ایجاد نماید.

 

 

همیشه گلایه کرده‌ایم که چرا در سطح ملی مدیر کلان نداشته‌ایم و چرا در طول ۴۰ سال نظام جمهوری اسلامی یک وزیر نتوانسته‌ایم تحویل بدهیم. یکی از دلایل واضح و روشن آن، این است که خود ما مردم استان بوشهر بزرگترین مانع این موضوع بوده‌ایم. در واقع فقدان سرمایه مدیریتی کلان بیش از آن که به عوامل خارج از استان مربوط باشد به عوامل داخل استان مربوط می‌شود.

 

 

در ابتدای سکانداری دکتر سالاری بر مسند استانداری بوشهر، شمشیر از رو بسته و با تمام قوا به تقابل با ایشان پرداختیم. گفتیم که جوان است و توان مدیریت ندارد. نوشتیم که ایشان استان را به قهقرا خواهد برد.

 

 

گرچه استانداران غیربومی زیادی بودند که هرگز توانمندی سالاری را نداشتند امام هیچوقت روی به تخریب نیاوردیم . شوق تخریبی عجیبی بر مدیران بومی داریم به محض اینکه بدانیم فلان مدیران از استان‌مان است گویی خود را بی‌نصیب دیده‌ایم و سعی می‌کنیم با تمام توان تقابل کنیم. شاید دلیل آن به حسادت برمی‌گردد یا شاید خودباوری در ما ضعیف و نحیف است.

 

 

معتقدم دکتر سالاری سخت‌ترین شرایط را در اوایل استانداری بوشهر به لحاظ تخریب‌ها و تهدیدها گذراند اما با پشتکار ایستاد و کار کرد. بدون توجه به تیرهای سهمگین مخالفان از ایده و ایده‌پردازی استقبال کرد و با اقتدار آنها را عملیاتی نمود .قصد ندارم دفاع از دکتر سالاری و کارنامه ایشان داشته باشم . ایشان هرچه باشد اکنون ثابت نموده است که مدیران نظام به شایستگی‌هایش ایمان دارند و آن را بر مسند بزرگترین سازمان کشور گمارده‌اند.

 

 

امروز باید با خودمان صریح و رو راست سوال را بپرسیم که چرا هر مدیری بومی توانمند قصد رشد و پیشرفت را داشته باشد مانع آن می‌شویم . چرا نظام فکری ما بر تایید غیربومی‌ها و تخریب بومی‌ها تعریف شده است ما هیچ‌وقت نباید گله‌مند پسرفت استان بوشهر باشیم. ما هیچ‌وقت نباید از نداشتن وزیر بوشهری درکابینه دولت گلایه‌مند باشیم.

 

 

ما نمی‌توانیم از مدیران بومی که هیچگونه حمایت از آنها نداشته‌ایم امروز طلبکارنه از آنها بخواهیم که دین خود را نسبت به استان بوشهر ادا نموده و حقوق از دست رفته‌مان را بستاند. به خود باوری نرسیده‌ایم و معتقدیم که توانمند و شایسته مدیریت کلان نیستیم اما امروز نسل جوان به فرآیند رشد و پیشرفت دکتر سالاری با نگاهی دیگر نگریسته و ایشان را شایسته جایگاه‌های بالاتر می‌بیند. نسل جوان استان با خودباوری و اعتماد به نفس رسیده چرا که به عینه دیده است که می‌توان جوان بود و مدیریت‌های کلان را کسب نموده و به نحو شایسته از عهده آن برآمد.

 

 

دکتر سالاری تجربه خوبی بود که یادبگیریم بیش از گذشته باید در کنار هم باشیم و با هم‌افزایی و یکپارچگی سرمایه‌های


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا