چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 20456
تعداد نظرات: ۸

هفته گذشته عکس روز شهردار برازجان جنجالی شد و اتفاقا این عکس و خبر تولید پایگاه خبری صدای استان بود.

تاریخ انتشار: جمعه ، 2 فروردین 1398 - 23:44

ماجرا از این قرار بود در گروهی، خبری مبنی بر تجلیل از شهردار برازجان بمناسبت روز شهردار برگزار شده است. خبر را که باز کردم نشستن پاکبانان بروی زمین و نشستن شهردار و شورای شهر و عده‌ای کت و شلواری که آنها را نمی‌شناسم رو صندلی نظرم را جلب کرد .

 

 

 

ناخودآگاه این تبعیض باعث شد این بی‌حرمتی به کارگران را خبری کنم و تیتر زدم« صندلی برای کارگران شهرداری برازجان ممنوع!» همین خبر باعث شد تمامی کانال‌ها و سایت‌های استانی و کشوری این خبر را کار کنند و حتی به صدا و سیما کشیده شد.

همان شب شهرداری برازجان جوابیه صادر کرد که بازهم آن را در سایت کار کردیم و تا ٣ بامداد درباره این خبر جوابگو دوستان باشم و بعضی دوستان ناراحت بودند که چرا با این خبر ما زیر سوال رفته‌ایم.

 

 

این عکس و خبر برای تقبیح کار افرادی بود که بر روی صندلی نشستند و کارگران را پایین نشاندند در کنار شهردار یکی از اعضای شورای شهر و چند مدیر شهرداری هم حضور داشتند مورد اتهام هستند.

شهردار بجای اینکه با عذرخواهی و پذیرفتن اشتباه خود که البته چنین کاری را اول انجام داد ولی از فردا با نمایش‌های ساختگی به وسیله کارگران و مصاحبه‌های بعد از آن سعی بر تغییر فضای رسانه‌ای به نفع خویش داشت. چرا که جناب شهردار توهم توطئه تخریب به وی دست داده بود.

 

 

به گواه مردم، نمایش بعد از بی‌حرمتی در روز شهردار توسط کارگران، زشت‌تر از کار اول بود و اوضاع را بدتر کرد.

شهردار می‌توانست بعد از خبر بی‌حرمتی به پاکبانان با پذیرفتن و استقبال از انتقاد بجا و عذرخواهی می‌توانست به راحتی این موضوع را جمع کند اما ضعف نداشتن مشاور و روابط عمومی قوی باعث شد دست به کارهای نمایشی و قهرمان‌سازی برای شهردار بزنند و عاملی شد بیشتر از قبل مورد انتقاد قرار بگیرد تا جایی که ورزشکاران و بازیگران و افراد سیاسی و غیرسیاسی به ساختگی بودن نمایش واکنش نشان دهند و این کار را تقبیح کنند.

 

اینکه شهردار توهم دارد به عمد تولید این خبر برای تخریب شهردار، چنین عکسی پخش شده است اما تاکنون  براساس مستندات خبرها و کارهای شهرداری برازجان را هم در هفته نامه عصر بوشهر و پایگاه خبری صدای استان برخلاف سایت ها و هفته نامه های محلی بدون دریافت یک ریال از شهرداری کار کردیم و هیچ درخواستی هم نداشته ایم و همان شب به روابط عمومی شهرداری عرض کردم کارهای خوب را پوشش می دهیم ولی هرکجا نقص و مشکلی را ببینیم نقد خواهیم کرد.

 

 

IMG 5367امام جمعه موقت برازجان در خطبه های نماز جمعه گفته است نیروهای امنیتی عاملان پخش تصاویر روز شهردار را شناسایی و برخورد کنند و آنهای که این تصاویر پخش کرده‌اند و چرا کارهای شهرداری را منتشر نکرده‌اند.

قابل توجه امام جمعه برازجان ما رسماً و به صراحت اعلام می‌کنیم ما این تصاویر را منتشر کرده و پای خبر خود هستیم و نکته بعد اینکه امام جمعه موقت برازجان یا اخبار را رصد نمی‌کنند یا به شما اطلاعات غلط داده‌اند . این نوع ادبیات که نیروهای امنیتی با انتشار دهنده عکس‌ها برخورد کنند در خور قاتل و دزد است نه یک رسانه که به وظایف خود عمل کرده است.

 

 

ما فعالیت شهرداری برازجان را نقد نکرده‌ایم که اگر موردی ببینیم بدون واهمه نقد خواهیم کرد ولی طبق مستندات خبرها و کارهای عمرانی شهرداری برازجان را پوشش خبری داده‌ایم و حتی اگر پوشش هم نداده بودیم که داده‌ایم ما متهم نیستیم.

شایسته بود امام جمعه موقت برازجان قبل از دفاع از شهردار از شان پاکبانان شهرداری دفاع می‌کرد.

 

 

وحید امیر
مدیر مسئول پایگاه خبری صدای استان


تعداد نظرات: ۸
ناشناس
23:44 - 1398/01/02

کار یک ژورنالیت درج و نشر اخبار به صورت منصفانه و واقعی هست امام جمعه محترم باید به اصل وظیفه ذاتی یک پایگاه خبری احترام بگذارد نه اینکه سعی نماید با ابزارهای قهری و امنیتی فضای نقد و فضای خبر رسانی را تحت الشعاء قرار دهد . کاره پایگاه خبری صدای استان در نشر عکس مربوط به روز شهردار در برازجان درست بوده است .

مدافع
23:44 - 1398/01/02

وقتی خود شهردار از اقدام خود عذر خواهی کرده پس حاج آقا به چه دلیل از نیروهای امنیتی میخواد که با منتشر کنندگان عکس برخورد کنه !!!! واقعا که
امام جمعه یک شهر باید بسیار سنجیده سخن بگوید

صادق
23:44 - 1398/01/02

دمت گرم . مطلب بجایی نوشتی . ای کاش حاج آقا این نظر منو میخوند . حاج آقای گرامی اولا شما خودتون به رسانه ها و فضای مجازی تهمت زدید که رسانه ها از روی شیطنت و تخریب شهردار دست به این کار زدن و باید عذر خواهی کنید ،اگر رسانه ها از روی شیطنت و عمدا این خبر را منتشر کرده بودن سریعا پیام عذرخواهی را منتشر نمی کردند ، شما انگار با مقدماتی ترین کار رسانه ای و فضای مجازی آشنا نیستی ، پخش همین عکس باعث شد تا هیچ شهرداری جرات نکند حتی برای ثانیه ای و بصورت سهوا حرمت کارگری را زیر سوال ببرد دوما خدمات شهرداری جز وظایف اوست انگار به متصدی بانک بگویی ممنون پول من را به حسابم واریز کردی با اینکه تشکر لازم است سوما شما با این تهدید مثلا میخواهید راه انتقاد را ببندید اگر راست میگویید بروید از رسانه ملی هم انتقاد کنید که با دیدن این عکس عکس العمل نشان داد چهارما جناب حاج آقا مگر شما صف های طویل شکر و مرخ را در شهر نمیبینید مگر اشرافی گری برخی از مسئولین استان را نمیبینید مگر بی عدالتی برخی ادارات را نمی بینید مگر بی لیاقتی برخی از مدیران در مسئله بحران بی آبی را نمی بینید چرا اداره اطلاعات و مسئولان امنیتی را حواله آنها نمی کنید . وای بر شما که در روز قیامت باید پاسخگو باشید که انتشار این تصویر باعث جریحه دار شدن قلب یک ملت شد ولی سخنان شما با درون مایه تهدید هیچ چیزی نیست .

یک آگاه
23:44 - 1398/01/02

کار پایگاه صدای استان صحیح بوده است. و حمایت هتی پاکبانان از شهرداری هم برای همگان معلوم بود که نمایشی است. وحیدجان شما هم زیاد حساسیت به خرج نده یک دوست قدیمی

_خسرو
23:44 - 1398/01/02

درود بر شما علاوه بر شخص شهردار تک تک کسانی که به عنوان کنشگر اجتماعی در انجا حضور دارندو تا بحال ما هیچی از انها دیده مقصرند

pana
23:44 - 1398/01/02

امام جمعه موقت برازجان،بر اساس کدام قانون مجازات عمومی دستور برخورد داده است.؟!
رسانه ها به وظایف خود عمل کرده‌اند و هیچ ایرادی ندارد.

جواد
23:44 - 1398/01/02

شما خبرگزاری صدای استان با آبروی برازجان در کشور بازی کردید.و برای چند روز فضای شهر را متشنج کردید.اینها قطعا از روی غرض و عمد بوده است.واقعا جای تاسف داره که به شما بگن خبرنگار و خبرگزاری…

بنده خدا
23:44 - 1398/01/02

کسانی که از عملکرد شهردار حمایت کرده اند به وضوح پیداست که میخواهند جامعه را به تشنج بکشند اگر شهردار بلافاصله یک عذرخواهی کرده بود مگه از شعنع شهرداراکم میشد ؟

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا