پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 19718
تعداد نظرات: ۲۶

چه بلایی به سر عمارت امیریه و شورای شهر بوشهر آورده‌اند که یک پیمانکار جزء شهرداری در خود چنین توانی دیده که پنجه به روی شأن شورای شهر بکشد. مرتضی رضائی-« صدای استان»؛ از اکبر توسلی شکایت شده است.توسلی با زیر سئوال بردن عملکرد پیمانکار سابق شهربان، تخلفات عدیده شرکت متولی این کار را مبنای…

تاریخ انتشار: جمعه ، 28 دی 1397 - 11:16

چه بلایی به سر عمارت امیریه و شورای شهر بوشهر آورده‌اند که یک پیمانکار جزء شهرداری در خود چنین توانی دیده که پنجه به روی شأن شورای شهر بکشد.

مرتضی رضائی-« صدای استان»؛ از اکبر توسلی شکایت شده است.توسلی با زیر سئوال بردن عملکرد پیمانکار سابق شهربان، تخلفات عدیده شرکت متولی این کار را مبنای اعتراض خود به عملکرد سازمان شهرداری قرار داده است. همین مسئله دستاویزی برای طرح شکایت پیمانکار از او شده است.

Image result for ‫اکبر توسلی شورای شهر بوشهر‬‎
در گفتگوی کوتاهی که با توسلی داشتم، وی با بیان اینکه: «عملکرد این سازمان مصداق بر باد رفتن اموال و پول شهرداری است»، ادامه داد: «دو و نیم میلیادر پول داده‌ایم نه تنها وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز کاهش نیافته، عملا یک فاجعه خلق شده است». توسلی در این گفتگو با انتقادات شدید خود از ریاست شورا، مدعی شد که جلسه‌ای با حضور کلیۀ مقامات عالی رتبۀ شهرداری، در ابتدای سال ۹۷ که تازه چند ماه از آغاز کار پیمانکار می‌گذشته در کمیسیون عمران برگزار کرده و تمام تخلفات، کاستی‌ها، اشکالات حقوقی پیمان و عملکرد پیمانکار و ضعف‌های نظارتی شهرداری را به سرپرست شهرداری و ریاست شورا ابلاغ نموده است.
اما ابوذر دهدار بنا به دلایل نامعلومی از ابلاغ این نامه جهت پیگیری به سازمان شهرداری جلوگیری به عمل می‌آورد تا عملا مفاد جلسه بایگانی شود و کسی با پیمانکار برخوردی نکند در نهایت دامنۀ تخلفات گسترده تر و ضرر و زیان وارده به شهر و شهرداری بیشتر شود.
Related image
ابوذر دهدار چه می گوید؟
این مسئله اتهامی سنگین متوجه ریاست شورا می‌کرد که نامبرده از ابلاغ نامه خودداری ورزیده و زمینه گسترش تخلفات پدید آمده است.
با دکتر دهدار تماس گرفتم و جویای واقعیت شدم. دکتر دهدار با توضیحات مفصل نسبت به عملکرد پیمانکار و نحوۀ ورود اکبر توسلی به این ماجرا، شکایت صورت گرفته را جسارت پیمانکار به ساحت شورا می‌داند که منزلت شورا را زیر سئوال برده؛ اما از اساس منکر وجود چنین نامه ای برای ابلاغ به شهرداری بوده است.
ابوذر دهدار در این گفتگو کوتاه تصریح کرد: «قطعاً چنین نامه‌ای به بنده ارسال نشده. اینکه بنده جلوی ارسال نامه را گرفته‌ام اساساً کذب است چون چنین نامه‌ای هرگز به دست من نرسیده که بخواهم از ارسال آن به شهرداری ممانعت کنم». وقتی به تصریح توسلی استناد کردم، دهدار با رد مجدد این ادعا گفت: «دلیل ابراز چنین سخنی از طرف ایشان را نمی دانم. اگر هم ارسال شده باشد بنده رویت نکرده ام!».
تحلیلی بر ماجرا
یک پیمانکار تخلف کرده است. عضو دیگر شورا برای بررسی آن جلسه‌ای تشکیل داده و موارد تخلف را گوشزد کرده است. اما موضوع در شهرداری پیگیری نمی‌شود و نظارتی انجام نمی‌پذیرد. دو و نیم میلیارد تومان پول به پیمانکار متخلف پرداخت می‌گردد  و مطابق با صحبت اکبر توسلی کلیۀ صورت وضعیت‌های این پیمانکار پرداخت می‌گردد.
اکبر توسلی در آذرماه نطق مفصلی می‌کند و همه چیز را از پشت درهای کمیسیون تخصصی به صحن علنی شورا می‌کشد و پیش چشم خبرنگاران وا می‌شکافد، پیمانکار را به پاسخ می‌گیرد و خواهان رسیدگی جدی به کوتاهی‌ها و تخلفات و ضرر هنگفتی می‌شود که به شهر و مردم وارد شده. ناگاه پیمانکار مذکور به جای پاسخگویی بابت تخلفات به دادگاه شکایت می‌برد و به عضو شورا، تهمت نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌زند.
این پرونده برای من بسیار شبیه بلاهایی است که بر سر الهام بارگاهی در شورای پیشین می‌آوردند. بارگاهی تخلفاتی را رصد می‌کرد، نامه می‌نوشت و خواهان پاسخگویی سازمان شهرداری می‌گردید. ریاست وقت شورا، خالق برزگرزاده، یا نامه‌های واصله از شهرداری را به بارگاهی نمی‌داد و یا از ارسال نامه‌های بارگاهی به شهرداری جلوگیری می‌کرد. بارگاهی بارها در صحن شورا در نطق هایش لب به اعتراضات صریح می‌گشود و حتی هیئت رئیسه شورا را در حد تدارکاتچی شهرداری ارزیابی می‌کرد.
اینک مشخصاً باید خواهان شفافیت شد. اکبر توسلی باید اسناد این مدعا را منتشر کند. ابوذر دهدار باید توضیح بدهد به چه علت سوای بودن یا نبودن این نامه، چشم خود را بر کاستی‌ها و تخلفات عدیده پیمانکار بسته و علی رغم آگاهی از حجم تخلفات، تعیین تکلیف وضعیت پیمانکار را در دستور کار قرار نداده.
سرپرست وقت شهرداری که اینک فرماندار دیلم است می‌بایست پاسخ بدهد که چرا علی‌رغم حضور در جلسه کمسیون مذکور که به میزبانی اکبر توسلی برگزار شده و اشراف به تخلفات و امضای صورت جلسه، در وقت مقتضی هیچ اقدامی برای رسیدگی انجام نداده. فرماندار بوشهر هم که طبق معمول اصلا مشخص نیست چه نقش و رسالتی نظارتی برای خود تعریف کرده که جلوی چشمش این اتفاقات رخ می‌دهد و انگار دنیا را آب ببرد این رکن نظارتی را خواب می‌برد که یک نمود بیرونی و عینی در ادای وظیفه‌اش ندارد. اصلا کسی می‌داند عباس جمشیدی دقیقا در فرمانداری بوشهر مشغول به چه کاری است؟
در نهایت باید به این مسئله اشاره کرد که چه بلایی به سر عمارت امیریه و شورای شهر بوشهر آورده‌اند که یک پیمانکار جزء شهرداری در خود چنین توانی دیده که پنجه به روی شأن شورای شهر بکشد و عضو شورا را به دلیل ادای تکلیف و وظیفه ذاتی و نظارتی‌اش(بخوانید تشویش اذهان عمومی) به دادگاه بکشد!
مبارک است انشاءالله! علی برکت الله! آقایان و خانمهای شورا کلاه خویش را یک وجب بالاتر بگذارند از این همه شأن و منزلتی که برای مردم بوشهر و شورای شهرشان ساخته‌اند. خسته نباشید. چشم ما روشن و باغ شما گلشن!

برچسب ها:
تعداد نظرات: ۲۶
شهروند
11:16 - 1397/10/28

ای ۳۰۰ هزار شهیدی که خون خود را فدای ارمانهای انقلاب کردید.بیدار شوید و ببینید که اقایان به نام پیمانکار شهرداری مثل گرگ به جان مناطق جنوبی شهر مثل تنگکها و سرتل افتاده و در نبود نظارت کافی در حال زمین خواری میباشد.ان هم نه ۱۰۰ متر و ۱۰۰۰ متر بلکه هکتارها.
من در عجبم که مسئولین نظارتی و قضایی چرا به این موضوع بی توجه هستند.رک بگم یا خودتون هم منفعت دارید یا چشماتون رو بستین. نیم ساعت وقت بزارید برید تنگکک و سرتل رو ببینید که چه سر خاک مملکت اوردن.دیوارکشی های چند هزار متری یعنی چی؟؟؟
من به عنوان یک شهروند بوشهری از جناب اقای توسلی دفاع میکنم و خوشحالم از رای که به ایشون دادم چون تنها کسی که در شورا به فکر شهر هست ایشون هست،الباقی دنبال منافع شخصی و رفیق بازی خودشون هستن.
من به عنوان یک شهروند از جناب اقای توسلی خواهش دارم که تا اخر این موضوع رو پیگیری کنند و هر جا در مقابل غول فساد قرار گرفت با همراهی و اگاهی سایر شهروندان این گردنکشان گرگ صفت رو به زیر خواهیم کشید

ناشناس
11:16 - 1397/10/28

وقتی برنده مناقصه مشخص شده دیگه تمدید برا پیمانکار قبل چه معنی میده به جز منافعه شخصی اقایون،احسنت بر اقای توسلی

رضا
11:16 - 1397/10/28

سلام
تشکر از صدای استان بابت پوشش روشن قضیه
متاسفانه یه عده رانت خوار دارند به جون بیت المال می افتند و وقتی یه شیرمرد مثل مهندس توسلی که از جون برای این مردم مابه گذاشته رو فقط و فقط به خاطر اینکه جلوی تخلفات عظیم این افراد ایستاده مورد اتهام های پوچ و بی ارزش قرار میدن! مردم بوشهر تا الان مطمئنا دوست و دشمن خودشون رو.شناخته اند و پشت مهندس توسلی ایستاده اند! نمیذاریم رفتاری که با الهام بارگاهی شد با تک عضو خدمتگذار شورای شهر یعنی مهندس توسلی بشه!

بازرگان
11:16 - 1397/10/28

این حجم از وقاحت واقعا دیدنیه!!!!! ممنون اقای دهدار این بود جواب محبت مردم؟؟؟ توسلی بیچاره شب و روز نذاشته واسه خودش که حق و حقوق مردم رو بگیره و اون وقت این از سکوت بقیه اعضای شورا اون از دهدار اون از پیمانکار مدعی!!!!! شرم کنید !!!!!!!

عبدالکریم
11:16 - 1397/10/28

آقای دهدار پیمانکار ……………… داری حمایتش میکنی

ساسان تیموری
11:16 - 1397/10/28

تخلفات عدیده پیمانکار دوم پروژه شهربان بر هیچکس پوشیده نیست بطوریکه عده ای کثیری از مالکان از تخلفات ایشان به ستوده آمده و از طرق مختلف ابراز نارضایتی نموده اند ولی با توجه به حمایت عده ای از مقامات شهرداری و اعضای شورای شهر، پیگیری نشده است. زمین خواری های گسترده، حمایت و حتی در مواردی راهنمایی به عده ای مالکان در خصوص انجام تخلف در ساخت و ساز، رشوه گیری از مالکان در حد کلان تنها بخش کوچکی از تخلفات ایشان است.

مصری
11:16 - 1397/10/28

شورا شهر هم حکایت داره من جایی ………. بود م.پیمانکار منو میفرستادت کربلا اخرین مدل ماشین برام کرایه میکرد برام از پیمانکار حمایت میکردم تخلفات ماست مالی میکردم

پیمان فرهادی
11:16 - 1397/10/28

در عجبم که چرا سازمان قضایی کشور با توجه به شواهد موجود که تخلف شهربان در آن محرض میباشد هیچگونه برخوردی با این شرکت و مدیران متخلف آن نمیکند؛
مگر زمین خواری به چه صورت باید انجام شود که مسئولین بیدار شوند و اقدامی انجام دهند، برای سازمان شهرداری، بازرسی و قضایی استان متاسفم که دستورات رهبری را نادیده میگیرند و به عنوان یک شهروند از وضعیت موجود بسیار نگرانم.

نیما
11:16 - 1397/10/28

شورای شهر بوشهر شدن …… مشخصه وقتی پیمانکار تخلف میکنه و سود و پول هنگفت به جیب میزنه، شورا به جای نظارت خودشو ……. و چشمش رو تخلفات میبنده

محمد
11:16 - 1397/10/28

سلام.واقعا جای تاسف داره پیمانکار متخلف درساخت وساز که تمام مدا رک برعلسه ان موجود وبه شورا ا رائه شده است ولی ایشان برشورا وشهرداری تسلط کامل دارد. پیمانکار ی که خود موجب ایجاد تخلفات در ساخت وساز گردیده وازهمین راه میلیاردها تومان درامدزایی شخصی داشته است. دلیل حمایت برخی اعضا شورا ازاوبه چه دلیل است .چرا با او برخود نمیشود . چراشورا دراین امر ضعف دارد.

ناشناس
11:16 - 1397/10/28

آقای دهدار رییس شورای شهرداری بوشهر
من فکر میکردم شما قانون را بر رفیق بازی مقدم میشمارید، ولی شواهد چیز دیگری نشان میدهد
همه از رابطه دوستی شما و …….. باخبرند، شما نماینده تمام شهر هستید نه فقط یک نفر…

محمدی پور
11:16 - 1397/10/28

چند روز پیش برادران زحمتکش آگاهی چند نفر از زمین خواران مناطق جنوبی شهر را به جرم زمین خواری ۵ میلیاردی بازداشت کردند که در رسانه های استانی منتشر گردید؛ از جمله آقای…………….دارد و هر روز به دفتر کار ایشان رفت و آمد میکند.
این فرد پیمان کار تمام دیوارکشی‌های محله …………. است که چندین هزار متر میباشد.
حال قضاوت با شهروندان آیا رابطه ای بین این موضوع دیده نمیشود؟

خورشید
11:16 - 1397/10/28

جالبه که اقای نصرتی به خاطر مسایل مهم شهر که خواسته ڃند هزار نفر هست اینجور تو شورا دفاع نمیکنه که از مدیر این شرکت دفاع میکنه.بعضی از دوستان گفتن که اقای نصرتی هم ………………،با این جنگ دعوایی که نصرتی تو شهرداری و شورا به وجود اورده سر دفاع از این شرکت شکم به یقین تبدیل شد………. کاش برای مسائل شهر هم ایشون اینجنین مسمم و پایکار بود، مشخصه ……………در این شرکت داره که اینجور گردخاک بلند میکنه

ناشناس
11:16 - 1397/10/28

سلام.اون آقایی که سرپرست………. هست با پیمانکار مربوطه نسبت فامیلی دارد(…..پیمانکار هست).شاید ابوذر دهدار ذینفع پیمانکاره که داره ازش پشتیبانی میکنه

اميد
11:16 - 1397/10/28

با سلام و احترام بنده به عنوان یک شهروند که از نزدیک شناخت کامل از شخصیت مهندس توسلی که در جوانی سلسله مراتب مدیریتی را پله پله طی نمودند و از عملکرد و رفتار اجتماعی و اخلاق ایشان شناخت دارم بسیار از ادبیات جناب دهدار به عنوان ریاست شورا ناراحتم ایشان بهتر است بجای ایجاد تنش و حاشیه مانند مهندس توسلی جهت رفع مشکلات شهر کوشا باشند.

😐
11:16 - 1397/10/28

ببینید اصلا نامه ی زده نشده و توسلی دروغ میگه اصلا به شماها نگفته که چی به چیه خب خودتونم نمیبینید مگه میشه تو یه شهر به این کوچیکی باشید روز به روز داغون شدنشو ببینید بعد بگید چون نا مه نزدن منم کاری نکردم پس شما شغلتون چیه بابت چی حقوق میگرید اصلا با خودتون چند چندین خدایی آقای دهدار زیارت کربلات قبول ولی اونجایی که رفتی زیارت صاحب اون زری پای حق و حقانیت روزی رو به اسم تاسوعا عاشورا واسه ماها رقم زد …..

    ناشناس
    11:16 - 1397/10/28

    نکنه تو هم زینفعی؟؟؟

ناشناس
11:16 - 1397/10/28

باسلام
درود بر مهندس زحمتکش جناب آقای توسلی مرد دلسوز شهر درشورا
واقعا در عجبم که برای شورای شهر،شهرداری ومقام قضایی هنوز طی این یکسال ثابت نشده که در مناطق جنوبی زمین خواری بیش از حدمجاز افزایش یافته!!!!
……محترم چطور طی یکسال صاحب بهترین ماشین وخانه شد!!!!؟
ننگ بر مدیریت ضعیف ومنفعت شخصی

مانی
11:16 - 1397/10/28

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند

زیارتتون قبول باشه که هست حتماااااا😕😏

نوری
11:16 - 1397/10/28

درود بر مردان و زنان بی ادعا،خانم بارگاهی و مهندس توسلی
شهر را اب ببرد مسولین را خواب میبرد،ای کاش چندین نفر امثال مهندس توسلی در شورا بودند.مثل اینکه بقیه اعضای شورا خواب زمستانی هستند.سر خود را زیر برف کرده اند و نمیبینند شهر چه وضعیت اسفباری دارد.اقای دهدار عزیز ماشالله ورزشکار هستید و باید اخلاق ورزشکاری داشته باشید و مثل یک پهلوان عمل کنید.بعضی افراد را در رسانه ها مهندس خطاب میکنند،ایا اسم مهندس مختص کسانی نیست که چیزی را طرح و یا خلق می کنند؟؟ایا بعضی مسولین و مدیر رفع تخلفات متخصص در امور شهرسازی و یامبلمان شهری ویا غیره هستند؟چرا از این افراد در حوزه اجراییات شهرداری استفاده می شود؟کسی که هیچ تخصصی ویا مدرکی در این زمینه ندارد.اقای دهدار شاید در این دوره رای اوردید مطمن باشید در دوره بعد هیچ رای نمی اورید.مردم اگاه هستند و می بینند چه بر سر این شهر در این دوره امده است.مدیریت رفع تخلفات باید جوابگوی این خیانت بزرگ در مناطق جنوبی باشد،کسی که خود در محلات جنوبی سکونت دارد ،ایا می تواند با تخلفات برخورد کند؟مطمنا دستهای در پشت پرده وجود دارد .ماه هیچ موقع پشت ابر نمی ماند.اعضای روشنفکر شورا عاجزانه تقاضا میشود با اقتدار با افرادی که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند برخورد کنید.

صالحی فرد
11:16 - 1397/10/28

درود برصدای استان و هزاران آفرین به استاد قلم مرتضی رضایی نویسنده دلسوز و دغدغه مند این رسانه که با قلم پاک و موثرش اصل و رسالت شفاف سازی و آگاهی دهی به جامعه را پیشه راه خود نموده اید.
هزاران درود و آفرین به جناب آقای توسلی خوشنام

مینا
11:16 - 1397/10/28

اگه ذینفع موضوع نبودن که از یه پیمانکار که بابا مهلتش تموم شده اینقد دفاع نمیکردن ….شک نکنید یه چیزی هست که حاضر هستن یه نفرو مثل جناب توسلی که کارش بر پایه ی اصل و قانون هست و دروغگو بخونن ولی دل از پیمانکار جدا نکنن عاشق چشم و ابرو پیمانکار که نیستن یه چیزی بهشون میرسه

    ناشناس
    11:16 - 1397/10/28

    احسنت جناب توصلى که بابى عدالتى مبارزه میکنى

      ناشناس
      11:16 - 1397/10/28

      توسلی تو دلسوز مردم وما هم دراز گوش!!!

ناشناس
11:16 - 1397/10/28

الحمدلله همه ی دوستان همیشه در صحنه ی توسلی هستند که دوتا کامنت سیاه نمایی به طرفداری ازشون بگذارند که تنها نمونه.متاسفم به حال شهری که تو عضو شوراش هستی،بجای رفع مشکلات مردم از زمانی که پا توی شورا گذاشتی کلا در حال جنگ ودعوا و تهمت زدن هستی،خسته نشدی؟؟؟؟؟خسته نباشی دلاور.راستی کدوم مورد شما رو انجام ندادن؟یا کدام نیروی شما بکار گیری نشده یا شایدم نیروی متخلف شما رو اخراج کردن که اینجور آشفته ای جناب توسسسلی…شفاف سازی کن لطفا

ناشناس
11:16 - 1397/10/28

توسلی حیف وقت که ما بگذاریم با خوندن حرفهای بی سرو ته جنابعالی،برو جمع کن برادر

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا