شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 18361
تعداد نظرات: ۰

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ضریح خیمه گاه حضرت قاسم (ع) همزمان با اربعین حسینی با حضور پرشور مردم در برازجان رونمایی شد. به گزارش«صدای استان»؛ عبدالرضا مطاف روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین این ضریح همزمان با رونمایی به سمت کارگاه ضریح خیمه گاه حضرت امام حسین (ع)…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 9 آبان 1397 - 08:59

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ضریح خیمه گاه حضرت قاسم (ع) همزمان با اربعین حسینی با حضور پرشور مردم در برازجان رونمایی شد.

به گزارش«صدای استان»؛ عبدالرضا مطاف روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین این ضریح همزمان با رونمایی به سمت کارگاه ضریح خیمه گاه حضرت امام حسین (ع) در بوشهر منتقل می شود.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است ۲ ضریح خیمه گاه حضرت قاسم (ع) و امام حسین (ع) همزمان با وفات پیامبر اکرم (ص) یا شهادت امام رضا (ع) با حضور عاشقان امامت و ولایت در استان بوشهر رونمایی شود.

مطاف یادآور شد: با رونمایی از ضریح های یاد شده و عبور از شهرهای مختلف استان بوشهر برای نصب به کربلای معلی ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: ساخت ۲ ضریح یاد شده در استان بوشهر از محل کمک ها و نذرهای مردم انجام شده و در این پروژه ها از هیچ کمک دولتی استفاده نشده است.

مطاف گفت: مشارکت بالای مردم استان بوشهر در بازسازی عتبات عالیات در چند سال اخیر یکی از افتخارهای بزرگ برای مردم ولایتمدار استان بوشهراست به نحوی که از پنج ضریح

خیمه گاه، ساخت سه ضریح قمر بنی‌هاشم (ع) امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) با مشارکت مردم این استان تکمیل ‌شده است.

وی یادآور شد: ضریح خیمه گاه حضرت زینب (س) در کرمانشاه و ضریح حضرت سجاد (ع) نیز در استان فارس در دست ساخت است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ساخت این ضریح‌ ها شامل طراحی، نجاری، قلم‌ زنی مس، نقره و طلاکاری است که با همت هنرمندان کشور در استان ساخته و به عنوان ۲ هدیه معنوی مردم استان بوشهر به جایگاه والای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت قاسم هدیه می‌ شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا