پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 18242
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتی با اشاره به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی گفت: در شهرستان دشتی ۶ هزار و ۳۴۱ تن گندم آبی برداشت شد که یک‌هزار تن آن خودمصرفی است. به گزارش«صدای استان»؛ شیرعلی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دشتی اظهار داشت: برداشت میانگین کنجد در هر هکتار یک‌تن است پیش‌بینی…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 25 مهر 1397 - 13:12

صدای استان: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتی با اشاره به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی گفت: در شهرستان دشتی ۶ هزار و ۳۴۱ تن گندم آبی برداشت شد که یک‌هزار تن آن خودمصرفی است.

به گزارش«صدای استان»؛ شیرعلی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دشتی اظهار داشت: برداشت میانگین کنجد در هر هکتار یک‌تن است پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت یعنی آبان ماه آبان ماه ۵۰۰ تن کنجد در شهرستان دشتی برداشت شود.

بوشهر|6 هزار تن گندم در دشتی برداشت شد

وی کنجد شهرستان دشتی را بسیار خوب و باکیفیت عنوان کرد و افزود: کنجد تولیدی این شهرستان ضمن تأمین بازار مصرف استان بوشهر به استان‌های فارس، اصفهان، تهران، مشهد و… عرضه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: بیشترین سطح اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان دشتی، دشت پلنگ، لاور شرقی، بخش مرکزی و بخش شنبه و طسوج است.

وی بیان کرد: در شهرستان دشتی ۶ هزار و ۳۴۱ تن گندم آبی برداشت شد که یک‌هزار تن خودمصرفی است.

بهادری  تاکید کرد: بیش از ۴ هزار و ۱۷۴ تن گندم برداشت‌شده تحویل کارخانه آرد دشتی شد و یک‌هزار و ۱۶۷ تن نیز که از گندم بذری است تحویل تعاونی روستایی شد.

وی بابیان این‌که همه کشت دیم شهرستان دشتی در اثر خشکسالی و کمبود بارش‌ها از بین رفت گفت: از این میزان ۱۹ هزار هکتار کشت گندم دیم در شهرستان دشتی براثر خشک‌سالی دیم‌زارهای منطقه مزارع گندم این شهرستان با خسارت شدید مواجه شده و قابل‌برداشت نبود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا